Kauppakorkeakoulun toiminta Töölössä päättyi nostalgiseen Thank you Töölö -juhlaan

Kauppakorkeakoulu muutti Otaniemeen perjantaina 15.2.2019.
Kauppislaisia kirjoittamassa jäähyväistekstejä Thank you Töölö! -seinälle
Thank you Töölö! -seinään sai kirjoittaa muistoja Töölöstä. Kuva: Lasse Lecklin

Kauppakorkeakoulun toiminta Töölön kampuksella päättyi juhlavasti ystävänpäivänä 14.2. Thank you Töölö -iltajuhlaan, jossa Kauppakorkeakoulun henkilökunta ja maisteriopiskelijat pääsivät muistelemaan menneitä ja luotaamaan vähän jo tulevaankin. Kauppakorkeakoulu muutti Fabianinkadulta Runeberginkadulle vuonna 1950, joten Kauppakorkeakoulun 68-vuotiseen toiminta-ajanjaksoon Töölössä mahtuu, mitä muistella. Tilaisuuden juonsivat KY:n puheenjohtaja Arttu Aine ja varapuheenjohtaja Elias Hoffrén.

Illan aluksi kuultiin Kauppakorkeakoulun ylioppilaskunnan kuorojen KYL:n ja KYN:n pienryhmien yhteinen tervetulolaulu, jonka jälkeen alumni Daniel Tuori muisteli opiskeluaikojaan 1980-luvulla. ”Opiskelijaravintola Raflassa perjantaisin tarjolla ollut spagetti ja jauhelihakastike oli oivaa ruokaa torstain kuntailtojen jälkeen.” Hän kertoi hymy huulilla myös, miten aina sanailtiin, että Kauppis sijaitsee Arkadiankadun aurinkoisella puolella, Hanken sillä toisella. Lopuksi Tuori huudatti juhlakansaa kysymällä, onko se K, onko se Y, onko se KY?

Tämän jälkeen järjestyksessään jo 24:n KY:n Speksin esiintyjät viihdyttivät juhlaväkeä Speksin Thank you Töölö! -erikoisnumerolla. Esityksessä kuvattiin humoristisesti mm. sitä, miten Kauppakorkeakoulun muutto Fabianinkadulta Runeberginkadulle vuonna 1950 herätti sekin monenlaisia tuntemuksia. Illan puheet pitivät Kauppakorkeakoulun entinen rehtori Eero Kasanen ja dekaani Ingmar Björkman. Aalto-yliopiston terveiset toi provosti Kristiina Mäkelä. Historiaan ja tulevaan luodaten puhujat muistivat todeta, että ”There is always an opportunity in change”.

Herkullisesta illallisesta pääsi nauttimaan niin Proffa- kuin Rafla-ravintolassa. Illan aikana oli myös mahdollisuus kirjoittaa tussilla omat jäähyväisensä muistojen aikajanalle seinään ja otattaa muistoksi kuvan itsestään tai yhdessä työkavereiden kanssa omavalintaisessa paikassa ikonisessa päärakennuksessa. Ilta Runeberginkadulla päättyi vauhdikkaasti tanssien. Musiikista vastasi Kauppiksen huikea alumnibändi Stop the Press, joka kiitti välipuheessaan myös juhlan pääjärjestäjiä eli Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikön tapahtumakoordinaattoria Milja Koskea ja dekaanin assistenttia Eevi Huhtamaata.

Thank you Töölö!:n viralliset jatkot olivat KY-talon legendaarisessa alakerrassa, jossa niitä isännöi ja emännöi KY:n Kulttuurijaosto KUJ.

Juhlamaljat kohotettiin ala-aulassa.
Virallisen ohjelman jälkeen oli illallinen, joka aloitettiin kuohujuomalla. Kuva: Lasse Lecklin
See you at Ekonominaukio 1 -viirit päärakennuksen pääovien yläpuolella
See you at Ekonominaukio 1 -viirit päärakennuksen pääovilla. Kuva: Lasse Lecklin

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.