Katso tallenne aamunavauksesta - aiheena jäynät!

Aamunavauksessa keskustelevat komisario Hannu Väänänen Länsi-Uudenmaan poliisista, sekä Salomon Koivisto ja Eetu Paavola tämänvuotisen Jäynäkilpailun voittajatiimistä. Jäynätuomareita edustaa Kyösti Alkio, ja keskustelua johdattelee Marja Järvi.
Hannu Väänänen vasemmalla ja Kyösti Alkio oikealla. Kuva: Kristian Hentula.

Aamunavauksen, Aamuvirkkujen, keskustelu lähtee käyntiin jäynätuomarin, neurotieteestä juuri valmistuneen Kyösti Alkion lukemasta jäynän määritelmästä. Teknillisen fysiikan opiskelijat Salomon Koivisto ja Eetu Paavola kertovat tämänvuotisesta voittajajäynästä, joka koskee Kaisaniemen puistossa tehtyjä haastatteluja eri käkilajeja koskien, oikeita ja keksittyjä.

Konstaapeli Hannu Väänänen Länsi-Uudenmaan poliisista kuvailee paria legendaarista jäynää, joista kiertää tarinoita poliisien keskuudessa. Kerran auto ilmestyi yllättäen poliisien talon sisälle, ja toisella kertaa puistonpenkit siirtyivät –poliisien luvalla – sankoin joukoin Esplanadilta Kaisaniemen puistoon. Wappukeskustelua johdattelee Marja Järvi

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!