Kati Laakso aloitti Data Advisorina tutkimuspalveluissa

Kati Laakso työskentelee Avoin tiede ja ACRIS -tiimissä keskittyen tutkimusdatan hallintaan liittyviin tehtäviin.
A photo of data advisor Kati Laakso
Data Advisor Kati Laakso

Kati Laakso aloitti Data Advisorina tutkimuspalveluiden Avoin tiede ja ACRIS -tiimissä marraskuun alussa. Kati tekee yhteistyötä tiiminsä, Aalto-yliopiston data-agenttien ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa erilaisissa avoimeen dataan liittyvissä kysymyksissä.

Kati väitteli tohtoriksi Albertan yliopistosta geologisen kaukokartoituksen sovellusalueelta. Sen jälkeen hän työskenteli tutkijatohtorina Helmholtz Institute Freiberg for Resource Technology -instituutissa Saksassa, Aalto-yliopistossa ja Albertan yliopistossa Kanadassa. Kanadassa Kati työskenteli myös  laboratoriokoordinaattorina Albertan yliopiston Centre for Earth Observation Sciences -yksikössä ja teki yhteistyötä Inter-American Institute for Global Change Research -organisaation kanssa Open Data Advisor -roolissa. Katilla on myös laaja kokemus konsultointi- ja sovelluskehitystehtävistä.

Kati on kiinnostunut kaikista avoimeen dataan liittyvistä kysymyksistä ja erityisesti tiedon löydettävyyteen, saavutettavuuteen, yhteentoimivuuteen ja uudelleenkäyttöön liittyvistä ratkaisuista.

URL kopioitu

Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Nimitykset Julkaistu:
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.