Kansalliset kybertalkoot Otaniemessä

Tervetuloa kuuntelemaan maamme kärkiasiantuntijoita avoimeen Kansalliset kybertalkoot - Teoriasta käytäntöön -seminaariin.
kyber_www_fi_fi.jpg

Keskustelu kyberturvallisuudesta jatkuu siitä, mihin Aalto-yliopistossa järjestetty Kyberturvallisuus – mistä on kysymys? -yleisöluentosarja päättyi keväällä 2015. Koska kyberturvallisuus koskettaa meitä jokaista, kutsummekin teidät kaikki mukaan kybertalkoisiin kuulemaan maamme kärkiasiantuntijoita.

– Keskitymme tilaisuudessa ratkaisuihin, joita niin yritykset kuin suomalainen yhteiskunta tarvitsevat. Jatkamme keskustelua muun muassa osaamisen haasteista ja koulutuksen kehittämisestä, professori Jarno Limnéll toteaa.

Tilaisuudessa esiintyy Kyberturvallisuuskeskuksen johtaja Kirsi Karlamaa, tietokirjailija Petteri Järvinen, Cyber Security Advisor Erka Koivunen, VAHTI-pääsihteeri Kimmo Rousku ja Aalto-yliopiston professori Jarno Limnéll. Tilaisuus päättyy paneelikeskusteluun, jossa puhujat visioivat tulevaa ja vastaavat yleisön kysymyksiin.

Tilaisuus järjestetään tiistaina 15. syyskuuta kello 15:00–18:00 osoitteessa Otakaari 1, Espoo, A-Sali. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton eikä vaadi ennakkoilmoittautumista.

Tilaisuutta on mahdollisuus seurata myös live-lähetyksenä tapahtuman google+ -sivulla:

Tallenne tilaisuudesta on katseltavissa jälkikäteen.

Voit myös osallistua keskusteluun Twitterissä #aaltokyber.

Tervetuloa!

Ohjelma:

• Tilaisuuden avaus, Aalto-yliopiston rehtori Tuula Teeri
  • Kirsi Karlamaa, Kyberturvallisuuskeskuksen johtaja – "Miksi talkoita tarvitaan kyberturvallisuudessa?"
  • Tietokirjailija Petteri Järvinen – "Kyberturvallisuus vuonna 2015: Snowdenin paljastuksista konkreettisiin tekoihin"
  • Professori, Kyberturvallisuusjohtaja Jarno Limnéll – "Kyberturvallisuus on digitalisaation mahdollistaja – strategiat konkretiaksi"
  • Cyber Security Advisor Erka Koivunen ­– "Tietoturvaloukkaukset havaitaan yhdessä - joukkoistus on nykyajan talkoot!"
  • VAHTI-pääsihteeri Kimmo Rousku ­– "Näin toteutat kyber- ja digiriskien nykytilan arvioinnin ja riskienhallinnan"
  • Paneelikeskustelu – asiantuntijat vastaavat

Lisätietoa:
Professori Jarno Limnéll
Twitter: @JarnoLim

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa