Kaksi aaltolaisten kirjaa vuoden kauneimpien joukkoon

Suomen kirjataiteen komitea myönsi palkinnot Maija Tammen väitöskirjalle sekä Lost in the Wood(s) -kirjalle.
both_1_fi_fi.jpg

Maija Tammen väitöskirjan "Sick Photography - Representations of Sickness in Art Photography" graafinen ilme teki vaikutuksen valintakomiteaan, joka kiitteli Jesper Vuoren suunnittelemaa ilmettä luettavaksi ja samalla nautittavaksi, napakaksi ja silti avaraksi. Joulukuussa 2017 Aallossa väitellyt Tammi on valokuvaaja, joka töissään yhdistää tiedettä ja estetiikkaa ja etsii muun muassa uusia tapoja käsitellä sairautta valokuvataiteessa.

Suomen kirjataiteen komitea palkitsi vuosittaisessa kilpailussaan myös suunnittelija Liisa Tervisen ja Aalto-yliopiston työelämäprofessori Pirjo Kääriäisen toimittaman Lost in the Wood(s) -kirjan yhtenä vuoden kauneimmista kirjankansista. Sen graafisesta suunnittelusta vastasi Safa Hovinen.

Suomen kirjataiteen komitea
Osta Maija Tammen väitöskirja Aalto Shopista
Osta Lost in the Wood(s) Aalto Shopista

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Kunniatohtori Ashok Kumar
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston uusi tekniikan kunniatohtori Ashok Kumar on biotekniikan uranuurtaja

Professori Askhok Kumar on maailmanlaajuisesti palkittu biotekniikan tutkija ja uranuurtaja.