Uutiset

Kaikki yritykset tarvitsevat tietoa markkinoinnin tueksi

Kesän 2017 opetuksessa on uutena kurssina markkinoinnin aineeseen kuuluva markkinointitutkimuskurssi.
markkinointitutkimuskuvapieni_fi_fi.jpg

Kesän 2017 opetuksessa on uutena toteutuksena markkinoinnin aineeseen kuuluva markkinointitutkimuskurssi.

Markkinointitoimenpiteisiin liittyvän päätöksenteon tueksi tarvitaan tietoa asiakkaista, markkinoista ja kilpailijoista. Markkinointitutkimuskurssilla opiskellaan miten tietoa käytännössä kerätään, analysoidaan ja raportoidaan. Markkinointitutkimusta hyödynnetään, kun yritykset haluavat esimerkiksi:

  • mitata markkinoinnin tai mainonnan tehokkuutta
  • hahmottaa toimivampia markkinointikanavia tai uusia markkinointi- tai mainontamahdollisuuksia
  • kohottaa yrityskuvaa tai imagoa
  • parantaa markkinointi- ja myyntitoiminnan tuotos-panossuhdetta
  • tutkia kilpailuetua
  • seurata asiakastyytyväisyyttä

Kurssilla opiskelijat toteuttavat käytännössä oman pienimuotoisen markkinointitutkimusprojektin, johon kuuluu tutkimusaineiston keruu, analysointi ja raportointi. Kurssin käytyään opiskelija ymmärtääkin, mikä on markkinointitutkimustiedon merkitys markkinoinnin suunnittelussa ja liiketoiminnan päätöksenteossa.

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lisää tästä aiheesta

Kauppakorkeakoulun alumni Pauliina Martikainen (os. Mäki)
Opinnot Julkaistu:
Students doing a puzzle
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Millainen voisi olla ICT-laitteiden digitaalisten tuotepassien tulevaisuus?

ITP:n ja Teknologiateollisuuden yhteistyössä tutkittiin digitaalisten tuotepassien vaikutuksia kiertotalouteen.
Kauppakorkeakoulun alumni Saara Virrankari-Kulju
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Kauppakorkeakoulun alumnitarina: Saara Virrankari-Kulju

Alumnimme Saara Virrankari-Kulju valitsi yritysjuridiikan pääaineekseen, koska se vaikutti hyvältä tavalta yhdistää oikeudelliset ja kaupalliset opinnot. Nyt veroasiantuntijan työssään hän pääsee hyödyntämään liiketoiminnan, kirjanpidon ja vero-oikeuden osaamistaan kansainvälisessä yrityksessä.
Kuusi opiskelijaa ovat kokoontuneena ryhmätyötilaan. Yksi opiskelijoista osoittaa post-it-lapuista täytetylle valkotaululle.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Ennätysmäärä opiskelijoita suoritti ITP:n sivuaineopinnot

ITP:n monitieteelliset opiskelijatiimit työstivät onnistuneesti lähemmäs 20 digiaiheista bisnesprojektia yhteistyössä julkisten ja yksityisten organisaatioiden kanssa.