Uutiset

Kaikki yritykset tarvitsevat tietoa markkinoinnin tueksi

Kesän 2017 opetuksessa on uutena kurssina markkinoinnin aineeseen kuuluva markkinointitutkimuskurssi.
markkinointitutkimuskuvapieni_fi_fi.jpg

Kesän 2017 opetuksessa on uutena toteutuksena markkinoinnin aineeseen kuuluva markkinointitutkimuskurssi.

Markkinointitoimenpiteisiin liittyvän päätöksenteon tueksi tarvitaan tietoa asiakkaista, markkinoista ja kilpailijoista. Markkinointitutkimuskurssilla opiskellaan miten tietoa käytännössä kerätään, analysoidaan ja raportoidaan. Markkinointitutkimusta hyödynnetään, kun yritykset haluavat esimerkiksi:

  • mitata markkinoinnin tai mainonnan tehokkuutta
  • hahmottaa toimivampia markkinointikanavia tai uusia markkinointi- tai mainontamahdollisuuksia
  • kohottaa yrityskuvaa tai imagoa
  • parantaa markkinointi- ja myyntitoiminnan tuotos-panossuhdetta
  • tutkia kilpailuetua
  • seurata asiakastyytyväisyyttä

Kurssilla opiskelijat toteuttavat käytännössä oman pienimuotoisen markkinointitutkimusprojektin, johon kuuluu tutkimusaineiston keruu, analysointi ja raportointi. Kurssin käytyään opiskelija ymmärtääkin, mikä on markkinointitutkimustiedon merkitys markkinoinnin suunnittelussa ja liiketoiminnan päätöksenteossa.

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

Erika Ahlberg
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Alumni Erika Ahlberg: Jos ei tee ikinä virheitä, ei ole ollut tarpeeksi rohkea

Alumnimme Erika Ahlberg halusi yhdistää maisteritutkinnossaan aiemmat kaupan ja design-alan opintonsa, ja International Design Business Management -ohjelma sopi tähän loistavasti. Urallaan muodin, myynnin, markkinoinnin ja brändien parissa hän on pyrkinyt rohkeasti kohti haasteita – esimerkiksi hyppäämällä 100 henkilön organisaation johtoon ilman aikaisempaa esihenkilökokemusta.
people sitting
Opinnot Julkaistu:

Aalto-yliopistosta valmistuneet maisterit ja tohtorit ovat työllistyneet hyvin

Valtakunnallinen uraseurantakysely käynnistyy 3. lokakuuta. Kysely lähetetään vuonna 2017 maisteriksi ja vuonna 2019 tohtoriksi valmistuneille.
Finavia-projektin työryhmä, Aalto BIZ
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijat auttoivat Finaviaa analysoimaan Helsinki-Vantaan terminaalilogistiikkaa

Lentomatkustuksen yllättävän nopea elpyminen on aiheuttanut kapasiteettiongelmia.
Leila Arstila solving an escape game challenge together with Santtu Sievänen. Veeti Ojanperä helped to find the solution. Copyright: David Bohmann
Opinnot Julkaistu:

Linda Liukkaan tapaaminen rohkaisi Leila Arstilaa vaihtamaan tietotekniikkaan – nyt hän edusti Suomea kyberturvallisuuskilpailuissa Itävallassa

Tietotekniikan laitoksen maisteriopiskelija Leila Arstila osallistui 13.–16. syyskuuta Euroopan kyberturvallisuuskilpailuihin (European Cyber Security Challenge) Itävallassa. Kilpailu on suunnattu nuorille tietoturvaosaajille ja sen järjestäjää muun muassa Euroopan Unionin kyberturvallisuusvirasto (ENISA).