Uutiset

Kaikki yritykset tarvitsevat tietoa markkinoinnin tueksi

Kesän 2017 opetuksessa on uutena kurssina markkinoinnin aineeseen kuuluva markkinointitutkimuskurssi.
markkinointitutkimuskuvapieni_fi_fi.jpg

Kesän 2017 opetuksessa on uutena toteutuksena markkinoinnin aineeseen kuuluva markkinointitutkimuskurssi.

Markkinointitoimenpiteisiin liittyvän päätöksenteon tueksi tarvitaan tietoa asiakkaista, markkinoista ja kilpailijoista. Markkinointitutkimuskurssilla opiskellaan miten tietoa käytännössä kerätään, analysoidaan ja raportoidaan. Markkinointitutkimusta hyödynnetään, kun yritykset haluavat esimerkiksi:

  • mitata markkinoinnin tai mainonnan tehokkuutta
  • hahmottaa toimivampia markkinointikanavia tai uusia markkinointi- tai mainontamahdollisuuksia
  • kohottaa yrityskuvaa tai imagoa
  • parantaa markkinointi- ja myyntitoiminnan tuotos-panossuhdetta
  • tutkia kilpailuetua
  • seurata asiakastyytyväisyyttä

Kurssilla opiskelijat toteuttavat käytännössä oman pienimuotoisen markkinointitutkimusprojektin, johon kuuluu tutkimusaineiston keruu, analysointi ja raportointi. Kurssin käytyään opiskelija ymmärtääkin, mikä on markkinointitutkimustiedon merkitys markkinoinnin suunnittelussa ja liiketoiminnan päätöksenteossa.

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Charlotte Henriksson, Kauppiksen opiskelija
Opinnot Julkaistu:

Alppihiihdossa tarvitaan lihasvoimaa, nopeutta, kestävyyttä ja henkistä kanttia

Alppihiihtäjä Charlotte Henriksson opiskelee ensimmäistä vuottaan Kauppakorkeakoulussa.