Kaikki yritykset tarvitsevat tietoa markkinoinnin tueksi
Kesän 2017 opetuksessa on uutena kurssina markkinoinnin aineeseen kuuluva markkinointitutkimuskurssi.

Kesän 2017 opetuksessa on uutena toteutuksena markkinoinnin aineeseen kuuluva markkinointitutkimuskurssi.
Markkinointitoimenpiteisiin liittyvän päätöksenteon tueksi tarvitaan tietoa asiakkaista, markkinoista ja kilpailijoista. Markkinointitutkimuskurssilla opiskellaan miten tietoa käytännössä kerätään, analysoidaan ja raportoidaan. Markkinointitutkimusta hyödynnetään, kun yritykset haluavat esimerkiksi:
- mitata markkinoinnin tai mainonnan tehokkuutta
- hahmottaa toimivampia markkinointikanavia tai uusia markkinointi- tai mainontamahdollisuuksia
- kohottaa yrityskuvaa tai imagoa
- parantaa markkinointi- ja myyntitoiminnan tuotos-panossuhdetta
- tutkia kilpailuetua
- seurata asiakastyytyväisyyttä
Kurssilla opiskelijat toteuttavat käytännössä oman pienimuotoisen markkinointitutkimusprojektin, johon kuuluu tutkimusaineiston keruu, analysointi ja raportointi. Kurssin käytyään opiskelija ymmärtääkin, mikä on markkinointitutkimustiedon merkitys markkinoinnin suunnittelussa ja liiketoiminnan päätöksenteossa.
Lue lisää uutisia

Hae nyt FITechin syksyn kursseille
FITech-verkostoyliopisto tarjoaa tulevana syksynä runsaasti mielenkiintoista opiskeltavaa eri tarpeisiin.
FITechin opintotarjonnassa maksuttomia opintoja toisen asteen opiskelijoille
Aalto-yliopiston kurssien aiheina mm. ohjelmoinnin ja mobiilisovellusten perusteita, Python-ohjelmointia sekä koneoppimista.
Sofia Guridi muotoilee maailmaa paremmaksi älykkäiden tekstiilien avulla
Aalto-yliopiston Bioinnovaatiokeskuksen tohtoriopiskelija Sofia Guridi haluaa luoda bio-pohjaisia älytekstiilejä, jotka auttavat ihmisten arjen parantamisessa.