Jussi-palkinnot kahdelle aaltolaiselle

Professori Rauno Ronkainen palkittiin Ikitien kuvauksesta ja alumni Anna Vilppunen Tom of Finlandin pukusuunnittelusta.
itikie_fi.png

Sekä Ronkaiselle että Vilppuselle kyseessä on jo kolmas Jussi-palkinto. Ronkaisen aiemmat Jussi-palkitut kuvaukset ovat Käsky (2009) ja Puhdistus (2013). Vilppusen Jussi-palkitut pukusuunnittelut olivat elokuvissa Jadesoturi (2007) ja Sauna (2009).

Jussi on vuonna 1944 perustettu suomalainen elokuvapalkinto. Jussit jaetaan 16 eri kategoriassa, jotka ovat paras elokuva, ohjaus, naispääosa, miespääosa, naissivuosa, miessivuosa, käsikirjoitus, kuvaus, elokuvamusiikki, leikkaus, äänisuunnittelu, lavastus, pukusuunnittelu, maskeeraussuunnittelu ja dokumentti. Jussi-ehdokkaat nimeää elokuva-alan ammattilaisista koostuva esivalintaraati.

Katso kaikki tämän vuoden palkitut http://www.jussit.fi/

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa tietoliikenteessä vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi langaton viestintä.
Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Metallikuutio, jota kädet koskettaa