Insinööritieteiden kandidaattiohjelman uudistajat palkittiin lukuvuoden avajaisissa

Aalto-yliopiston vuoden 2022 opetuksen vaikuttavuuspalkinto on myönnetty varadekaani Jani Romanoffille ja hänen ryhmälleen.
Aalto Day One Education Impact Award 2022
Vuoden 2022 opetusvaikuttaja varadekaani Rasmus Vuori vasemmalla ja varadekaani Jani Romanoff oikealla, keskellä provosti Kristiina Mäkelä.

Rehtori Ilkka Niemelä palkitsi varadekaani Jani Romanoffin johtaman konseptiryhmän erinomaisesta työstä korkeakoulun tarjoaman koulutuksen ohjelmaportfolioiden ja rakenteiden uudistamiseksi.

Kandidaattikoulutuksen rakennetta ja ohjelmaportfoliota uudistaneeseen ryhmään kuuluvat: Heidi Falkenbach, Mirka Jalonen, Saara Kanerva, Marko Keskinen, Jani Romanoff, Sampo Sainio, Annukka Santasalo-Aarnio, Olli Seppänen, Kari Tammi ja Camilla Vornanen-Winqvist.

Opetuksen vaikuttavuuspalkinto myönnetään uraauurtavalle opetustyölle, joka kehittää suomalaiselle yhteiskunnalle keskeisten toimialojen osaamista uusien yhteistyön muotojen avulla.

Selkeät opiskeluvaihtoehdot tarjoavat yhteiskunnan edellyttämää osaamista

Insinööritieteiden kandidaattiohjelma uudistettiin vuonna 2021. Samalla luotiin selkeät opiskeluvaihtoehdot, jotka lisäävät Aalto-yliopiston tarjoaman koulutuksen houkuttelevuutta, tarjoavat mielekkäitä opintopolkuja ja antavat valmistuneille tekniikan kandidaateille hyvät valmiudet diplomi-insinöörikoulutukseen.

Opetukseen osallistuvien päivittäistä toimintaa on tehostettu sykronoimalla ohjelman johtaminen koulu- ja laitostason toimintojen kanssa, jolloin tilaa ja aikaa jää myös muulle akateemiselle toiminnalle. Samalla on nostettu tutkintotavoitteita.

”Odotamme muutoksen parantavan oppimis- ja opetuskokemuksia ja lisäävän opiskelijoiden ja opettajien hyvinvointia Insinööritieteiden korkeakoulussa”, kertoo konseptiryhmän puheenjohtaja, varadekaani Jani Romanoff.

Konseptiryhmän työtä on jatkanut toteutusryhmä, joka on menestyksekkäästi saanut aikaan yksityiskohtaisia ​​ohjelmatason toimenpiteitä syksyllä 2022 tekniikan kandidaatin opintonsa  aloittaville opiskelijoille.

Lämpimät onnittelut kaikille!

Opetusvaikuttaja 2022: Aalto ARTS & Aalto ENG koulutuksen uudistustiimit

Kuva Mikko Raskinen, Aalto-yliopisto
Videot: Unigrafia

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.