ICT-oikeuden opetus uudistuu: mitä oikeudellisia haasteita tuovat digitalisaatio ja datan hyödyntäminen?

opiskelijoita_fi.jpg

ICT-oikeuden opetus uudistuu ja jatkuu Konemiehentiellä. Tulevana lukuvuonna 2015-2016 Tietotekniikan laitoksella alkaa englanninkielinen kurssi CSE-E4680 Law in Digital Society. Sen perustana ovat laitoksen perinteiset tietotekniikkaoikeuden kurssit, joiden pohjalle se laajentaa käsiteltäviä aiheita erityisesti esineiden internetin ja teollisen internetin tuomien oikeudellisten kysymysten johdosta.

Kurssilla käsitellään mm.: IT-alan sopimukset, avoin lähdekoodi, tietosuoja, immateriaalioikeudet, kuluttajansuoja, eurooppaoikeus, kilpailuoikeus, yksityisyyden suoja ja massavalvonta, kyberoikeus ja kyberturva ja Big Datan hyödyntäminen. Informaatioyhteiskunnan oikeudelliset haasteet reguloinnista sen puuttumiseen ja muuttumiseen ovat kurssin keskeistä antia.

Tervetuloa opiskelemaan kurssille Law in Digital Society!

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.