Hyvinvointia ja arjen merkityksellisiä kohtaamisia – ilmoittaudu mukaan syksyn myötätuntomentorointiryhmiin

Miten toisimme lisää inhimillisyyttä kiireen ja suorittamisen keskelle?
Miten kohtaisimme toisemme aidosti, välittäen ja kannustavasti, ja vahvistaisimme tätä koko akateemisessa yhteisössämme? Miten voisimme suhtautua myös itseemme ystävällisemmin?
Pilotoimme tänä syksynä Aallossa myötätuntoteemaista mentorointia vertaisryhmissä tohtoriopiskelijoille - tervetuloa mukaan!

students and a book shelf
Photo: Mikko Raskinen

Ryhmät ovat tohtoriopiskelijoiden vertaisryhmiä, joissa kohdataan mukavassa ilmapiirissä ja tutustutaan yhdessä myötätunnon ja itsemyötätunnon mahdollisuuksiin ja haastei­siin sekä vahvistetaan yhteistä kykyämme myötätuntoiseen asenteeseen ja toimintaan.

Ryhmien toimintaan kuuluu yhteistä keskustelua myötätuntoon liittyvistä aiheista sekä muun muassa myötätuntoiseen vuorovaikutukseen ja itsemyötätuntoon liittyviä harjoituksia. Ryhmässä pääsee samalla tutustumaan muihin aihepiiristä kiinnostuneisiin opiskelijoihin. Ryhmiä ohjaavat tehtävään perehdytetyt oman yliopiston tohtoriopiskelijat.

Kukin ryhmä kokoontuu noin kuusi kertaa kuluvalla lukukaudella. Ryhmät ovat englanninkielisiä. Kokoontumisajat ja paikka sovitaan yhdessä ryhmän ja mentoreiden kesken.

Ilmoittaudu mukaan tällä lomakkeella. Toimi nopeasti – ryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä! Ilmoittautuminen on auki 27.9. asti.

Myötätuntomentoroinnin malli on alun perin kehitetty Nyyti ry:n Myötätuntoa korkeakouluihin -hankkeessa. Aallossa pilotin järjestää Oasis of Radical Wellbeing -projekti osana Wellbeing Deskin palveluita.

Lisätietoja: Laura Miettinen, [email protected]

Tietosuojailmoitus opiskelijoille

Anna palautetta sivusta

UniPID Virtual Studies -kurssivalikoima 2024-2025

UniPID ja sen jäsenyliopistot tarjoavat kehitystutkimuksen alaan kuuluvan Sustainability in Development -opintokokonaisuuden (aiemmin sivuaine) opiskelijoille, jotka haluavat sisällyttää tutkintoonsa globaaleja haasteita ja kestävää kehitystä käsitteleviä kursseja.
Opiskelijoita EIT Manufacturing-kesäkoulussa
Opinnot Julkaistu:

Hae nyt Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing-kesäkouluun

Tähän EIT Manufacturingin järjestämään kesäkouluun kuuluu verkossa suoritettava osuus 8.-18.7. ja paikan päällä Trenton yliopistossa, Italiassa, suoritettava osuus 22.7.-2.8.2024.
Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Valmistuva maisteri – anna palautetta opinnoista ja vaikuta!

Vastaa maisterin tutkinnon suorittaneiden palautekyselyyn ja vaikuta alasi opintojen kehittämiseen.
Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Hae syksyn energiatekniikan alan virtuaalikursseille nyt!

Unite-allianssi järjestää syksyllä virtuaalikursseja energiatekniikan alalta, joihin on kaksi hakuaikaa, yksi kesäkuussa ja toinen elokuussa.