Homecoming Day toi satoja alumneja Töölön kampukselle

Kauppakorkeakoulun alumnipäivän pääpuhuja presidentti Martti Ahtisaari korosti puheessaan korkeakoulutuksen merkitystä yhteiskunnalle.
homecoming_day_2016_004web_fi.jpg

‒ Uskon vahvasti koulutuksen voimaan, presidentti Martti Ahtisaari sanoi. Sillä on myös vaikutuksensa yhteiskuntarauhaan, että ihmisillä on mahdollisuus tasa-arvoiseen koulutukseen, Ahtisaari sanoi.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun suurin alumnitapahtuma toi satoja alumneja takaisin kotikampukselleen. Tilaisuuden pääpuhujina olivat presidentti Martti Ahtisaari ja Marimekon Tiina Alahuhta-Kasko.

Presidentti Ahtisaari korosti puheessaan koulutuksen merkitystä suomalaiselle yhteiskunnalle.

‒ Perusopetuksen jälkeisellä koulutuksella on oltava riittävät resurssit, Ahtisaari sanoi.

Nobelin rauhanpalkinnolla palkittu Ahtisaari kuvasi maailman olevan nyt monimutkaisempi kuin koskaan ennen. ‒ Eilisen työkalut eivät ratkaise huomisen ongelmia, siksi hyvin resursoitua korkeakoulutusta tarvitaan, presidentti sanoi.

Tiina Alahuhta-Kasko

Marimekon toimitusjohtaja ja Kauppakorkeakoulun alumni Tiina Alahuhta-Kasko kuvasi puheessaan yritystoimintaa kansainvälisillä markkinoilla ja luotasi tulevaisuuden megatrendejä erityisesti design- ja muotiteollisuudessa. ‒ Paikallisten markkinoiden tuntemus on ehdotonta, Alahuhta-Kasko sanoi.

Hän listasi puheessaan myös taitoja, joita kokee työelämän tulevaisuudessa tarvitsevan. Ihmiskeskeisyys on Alahuhta-Kaskon mukaan keskiössä, kun puhutaan tulevaisuuden johtamisesta.

Myös rajat ylittävä monitieteisyys, kyky oppia uutta sekä rohkea ajattelu ovat avaimia menestykseen, Alahuhta-Kasko summasi. Katso video

Marimekko's president Alahuhta-Kasko: share the winnings #teamwork essentials. #aaltobizhomecoming

— Annika Artimo (@AnnikaArtimo) August 26, 2016

Seminaarin paneelin veti Esko Aho, Aalto-yliopiston Executive in Residence. Panelisteja keskustelutti muun muassa se, ettei yritysmaailmassa ja politiikassa toimivat ihmiset vaihda työskentelemään "toiselle puolelle" kovinkaan helposti. Katso video

Salla Vainio palkittiin alumni-illallisella vuoden alumnin tittelillä.

Seminaariohjelmasta ja alumni-illallisesta koostuneen päivän aikana palkittiin myös vuoden alumni. Valituksi tuli Fondian toimitusjohtaja Salla Vainio.

#sallavainio on Kauppakorkeakoulun vuoden alumni! Nyt meni oikein! #Aaltoyliopisto https://t.co/dJ8VECVu0y

— Esko Pyykkönen (@EPyykknen) August 27, 2016

‒ Tämä on meidän koulu, Salla Vainio sanoi kiitospuheessaan muille alumneille. Hän lupasi työskennellä edelleen entisen opinahjonsa tulevaisuuden puolesta. ‒ On meidän kaikkien etu, että Kauppakorkeakoulu ja Aalto-yliopisto kehittyvät.

Good to be back #aaltobizhomecoming @AaltoBIZ pic.twitter.com/Jk1KSy3bDl

— Minna Kervinen (@MinnaKervinen) August 26, 2016

Lisätietoja:
Lisää kuvia tapahtumasta
Tapahtuman verkkosivut
#aaltobizhomecoming

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.