Homecoming Day kutsuu alumnit jälleen elokuussa Töölöön

Perjantaina 26.8. järjestettävä Homecoming Day on Kauppakorkeakoulun suurin alumnitapahtuma. Pääpuhujana on presidentti Martti Ahtisaari.
Homecoming Day 2016

Homecoming Dayn ajatuksena on tarjota alumneille alan tuoreinta tietoa ja kohtaamisia opiskeluaikaisten ystävien kanssa. Tänä vuonna teema on Business and Society in 2020, josta alumnit pääsevät keskustelemaan akateemisen yhteisömme ja yhteiskunnallisten vaikuttajien kanssa.

Seminaarissa pääpuhujina toimivat presidentti Martti Ahtisaari ja Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko.Key note -puheenvuoroja seuraa paneelikeskustelu, jota moderoi Executive in Residence Esko Aho. Paneeliin osallistuvat muun muassa professori Minna Halme, Executive in Residence Bruce Oreck ja Professor of Practice Pekka Mattila.

Laitokset ovat vahvasti esillä tapahtuman monipuolisessa rinnakkaisohjelmassa. Tapahtuman yhteydessä järjestetään tällä kertaa myös Homecoming Day -illallinen Kalastajatorpalla.

Ensimmäistä kertaa vuonna 2014 järjestetty tapahtuma oli loppuunmyyty. Se toi yhteen yli 600 alumnia ja talouselämän vaikuttajaa.

Tiedustelut:

#aaltobizhomecoming

Tutkijoita Dipolin edustalla lumisessa maisemassa Otaniemessä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Immersiiviset laajennetun todellisuuden kokemukset apuna aineettoman kulttuuriperinnön säilyttämisessä

Aalto-yliopiston taiteen ja median laitos koordinoi Euroopan-laajuista hanketta, jonka tavoitteena on paitsi tallentaa aineetonta kulttuuriperintöä myös hyödyntää sitä yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisemisessa. Apuna ovat immersiiviset laajennetun todellisuuden (XR) ympäristöt.
Niskanen and Otsuka
Yhteistyö Julkaistu:

Kurkistus funktionaalisten polysakkaridijohdannaisten elektrospinning-tutkimukseen

Meillä oli kunnia isännöidä vierailevaa puhujaa, tutkija Issei Otsukaa Grenoble Alpesin yliopistosta "Kahvia ja tiedettä" -tapahtumassamme. Otsuka vierailee Suomessa Researcher Short Mobility -ohjelmassa, jonka tarkoituksena on edistää Ranskan ja Suomen välisiä tieteellisiä kumppanuuksia.
Students at the European Parliament building in Strasbourg participating in the European Student Assembly.
Yhteistyö Julkaistu:

Aalto-yliopiston opiskelija European Student Assemblyssä

Sofia Pascolo osallistui huhtikuussa 2024 Strasbourgissa järjestettyyn European Student Assemblyyn.
Anton Jantunen Aberdare vuorilla Keniassa.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Alumni Anton Jantunen: Työssäni erityisen hyödyllisiä taitoja ovat analyyttisyys ja isojen kokonaisuuksien ja eri asioiden keskinäisten yhteyksien ymmärtäminen

Anton Jantusen polku vei isojen konsulttiyritysten ja startupien kautta töihin Nairobiin YK:n sanitaatioon, hygieniaan ja kuukautisterveyteen keskittyvään rahastoon, missä hän keskittyy innovatiivisten rahoitusmallien kehittämiseen.