Historialliselle Sannäsin kartanolle uusi omistaja

Hotelli-, ravintola- ja kokoustoiminta jatkuu.

Planvest Oy ostaa historiallisen, Carl Ludvig Engelin suunnitteleman Sannäsin kartanon. Planvest Oy:n omistaa suomalaisen terveysteknologiayritys Planmeca Groupin perustaja ja toimitusjohtaja Heikki Kyöstilä perheineen.

Porvoossa sijaitsevan Sannäsin kartanon rakennutti vapaaherra, valtioneuvos Axel Gustav Mellin vuosina 1836–1837. 1920-luvulla kartanon vieraina nähtiin useita taiteilijoita ja kulttuurivaikuttajia, kuten mm. Akseli Gallen-Kallela ja Aino Ackté. Kartanolla on ollut useita omistajia, ja 1970-alussa se ostettiin Lifimin (Liikeenjohdon Instituutti) koulutuskampukseksi. Aalto-yliopistokonsernin omistukseen rakennuksen omistava Sannäsin Kartano Oy siirtyi vuonna 2010. Kartano toimii nykyisin suosittuna kokoushotellina.

Kartanon hotelli-, ravintola-, ja kokoustoiminta siirtyy Sannäsin Kartanolaiset Oy:lle, joka tulee jatkamaan kartanon toimintaa tasokkaana, täyden palvelun kokoushotellina. Nykyiset työntekijät siirtyvät uuden yhtiön palvelukseen.

”Tulemme kunnioittamaan ja vaalimaan tätä uniikkia kartanomiljöötä sekä kartanon perinteitä”, Heikki Kyöstilä sanoo.

”Olen iloinen, että kartanolle on löydetty uusi omistaja, joka vaalii rakennuksen ainutlaatuista historiaa ja jatkaa kartanon monipuolista toimintaa,” sanoo Sannäsin Kartano Oy:n hallituksen puheenjohtaja, professori Teemu Malmi.

Kaupan osapuolet eivät julkista kauppasummaa.

Lisätietoja:

Veli Mäkelä
hallinto- ja kehitysjohtaja, Planmeca

Teemu Malmi
professori, Aalto-yliopisto
hallituksen puheenjohtaja, Sannäsin Kartano Oy
puh. 040 510 0827

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024