Hiltistä Kauppakorkeakoulun Premium Partner

Yhteistyösopimus on solmittu kolmeksi vuodeksi.
Hilti Kauppakorkeakoulun Premium Partneriksi

Hilti on Martin ja Eugen Hiltin vuonna 1941 Liechtensteiniin perustama yritys, joka suunnittelee, valmistaa ja myy rakennusalalle suunnattuja, edistyneitä teknisiä ratkaisuja, ohjelmistoja ja palveluja. Hilti toimii maailmanlaajuisesti yli 120 maassa työllistäen 30 000 henkilöä. Yli kaksi kolmasosaa Hilti-tiimiläisistä työskentelee päivittäin asiakkaiden kanssa. Hilti on päivittäin yhteydessä asiakkaisiin 250 000 kertaa maailmanlaajuisesti eri kanavissa sekä suoraan työmaalla.

Suomessa Hilti työllistää 250 henkilöä pääosin myynnissä ja myyntiä tukevissa tehtävissä. Se on listattu Great Place to Work -organisaation toimesta keskisuurten yritysten sarjassa Suomen 15. parhaaksi työpaikaksi ja Euroopassa suurten kansainvälisten yritysten sarjassa Hilti-konsernin sijoitus on 14.

”Olemme niin kansainvälisesti kuin paikallisestikin kasvava ratkaisumyyntiorganisaatio, jonka toiminnassa ihmiset ovat vahvasti keskiössä. Suomalaista akateemista osaamista arvostetaan kansainvälisesti ja suomalaisilla osaajilla sekä kaupallisella alalla että insinööritieteissä on erinomaiset mahdollisuudet edetä organisaatiossamme. Tämän vuoksi yhteistyö Aalto-yliopiston kanssa on meille tärkeää ja odotamme innolla yhteistyön syventämistä”, sanoo Jyrki Martikainen, Hilti (Suomi) Oy:n toimitusjohtaja.

Kauppakorkeakoulun partneriohjelma tarjoaa yrityksille väylän yhteistyöhön Aalto-yliopiston kanssa. Osallistuessaan partneriohjelmaan yritys saa hyvin näkyvyyttä kampuksilla. Yritys pääsee osallistumaan laaja-alaisesti esimerkiksi opetukseen ja rekrytointeihin liittyviin toimintoihin. Lisäksi ohjelman kautta yritys saa helposti suoria kontakteja Aallon tutkijoihin ja professorikuntaan.

Hilti onkin heti keväällä 2021 mukana mm. suositulla työelämälähtöisellä Capstone-kurssilla, jossa valmistumisen kynnyksellä olevat maisteriopiskelijat ratkovat yritysten käytännön haasteita. Kurssilla yhdistetään johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan, yrittäjyyden sekä yritysjuridiikan opiskelijoiden osaaminen erilaisissa projekteissa.

Suunnitelmissa on myös erilaisia kohtaamisia opiskelijoiden kanssa, mm. heidän työnhakutaitojensa kehittämiseen ja työ- ja harjoittelupaikkojen tarjoamiseen. Hiltillä tulee olemaan myös oma nimikkosalinsa Otaniemen kampuksella.

Kohti aiempaa laaja-alaisempaa yhteistyötä

Hilti on ollut mukana aikaisemmin lukuisia kertoja Kauppakorkeakoulun ARENA-messuilla ja on siten tullut opiskelijoille tunnetuksi mahdollisena työnantajana. Uuden yhteistyösopimuksen solmimisen myötä yhteistyön toivotaan nyt kehittyvän aiempaa syvemmäksi ja laaja-alaisemmaksi.

Kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki toivottaa Hiltin lämpimästi tervetulleeksi mukaan partneriohjelmaan.

”Olemme hyvin iloisia siitä, että pääsemme tekemään läheistä yhteistyötä Hiltin kanssa. Yhteistyö on koululle erittäin tärkeää, sillä sen avulla mm. pysymme ajan tasalla liike-elämän tarpeista ja saamme opiskelijoillemme mielenkiintoisia tosielämän haasteita ratkottaviksi. Kansainvälisenä perheyrityksenä Hilti täydentää myös hienosti Kauppakorkeakoulun partnerijoukkoa.”

Kauppakorkeakoulun partneriohjelman kautta yritykset pääsevät tekemään pitkäjänteistä yhteistyötä Aalto-yliopiston kanssa monella eri osa-alueella. Työnantajamielikuvan kehittäminen, opetukseen osallistuminen ja yhteistyö erilaisissa projekteissa ovat kaikki esimerkkejä mahdollisista yhteistyön tavoista. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 12 yritystä.

Lisätietoja:
Annemari Rautio
Senior Manager, Corporate Relations
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa