Henkilötietoportaali avuksi henkilötietojen käsittelyssä

Portaalin kautta voi toimittaa GDPR:n mukaisia pyyntöjä
Henkilötietoportaali. Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

EU:n yleinen tietosuoja-asetus takaa erilaisia oikeuksia henkilölle, jonka henkilötietoja  yliopisto on kerännyt.- Henkilöllä on oikeus saada tietää, käsitteleekö yliopisto häntä koskevia henkilötietoja, ja saada virheelliset tietonsa oikaistua tai jopa kokonaan poistettua. Oikeuksien laajuus vaihtelee sen mukaan, millä lainmukaisella perusteella henkilötietoja on kerätty.

Rekisterinpitäjän, esim. Aalto-yliopiston, on helpotettava rekisteröidyn oikeuksien käyttämistä. Tätä varten yliopisto on ottanut käyttöön henkilötietoportaalin.

Portaalin kautta voi toimittaa henkilötietojen käsittelyä koskevia GDPR:n mukaisia pyyntöjä. Yhteystietojen muutoksiin ja muihin tavanmukaisiin muutoksiin tulee kuitenkin käyttää edelleen ensisijaisesti eri palvelujen omia palveluosoitteita.

Aalto-yliopiston henkilötietoportaali

Lisätietoja:
Tietosuojavastaava Anni Tuomela, Aalto-yliopisto, [email protected]

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.