Henkilötietoportaali avuksi henkilötietojen käsittelyssä

Portaalin kautta voi toimittaa GDPR:n mukaisia pyyntöjä
Henkilötietoportaali. Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

EU:n yleinen tietosuoja-asetus takaa erilaisia oikeuksia henkilölle, jonka henkilötietoja  yliopisto on kerännyt.- Henkilöllä on oikeus saada tietää, käsitteleekö yliopisto häntä koskevia henkilötietoja, ja saada virheelliset tietonsa oikaistua tai jopa kokonaan poistettua. Oikeuksien laajuus vaihtelee sen mukaan, millä lainmukaisella perusteella henkilötietoja on kerätty.

Rekisterinpitäjän, esim. Aalto-yliopiston, on helpotettava rekisteröidyn oikeuksien käyttämistä. Tätä varten yliopisto on ottanut käyttöön henkilötietoportaalin.

Portaalin kautta voi toimittaa henkilötietojen käsittelyä koskevia GDPR:n mukaisia pyyntöjä. Yhteystietojen muutoksiin ja muihin tavanmukaisiin muutoksiin tulee kuitenkin käyttää edelleen ensisijaisesti eri palvelujen omia palveluosoitteita.

Aalto-yliopiston henkilötietoportaali

Lisätietoja:
Tietosuojavastaava Anni Tuomela, Aalto-yliopisto, [email protected]

Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
KY United -jalkapallojoukkue, 2024. Kuva: Eemil Kari
Yliopisto Julkaistu:

Jalkapallojoukkue KY United kohtaa sensaatiomaisesti Käpylän Pallon edustusjoukkueen tiistaina 16.4.2024

KY United saa vastaansa Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan KäPan Suomen Cupin 3. kierroksella.
Olli Ikkala ja Esa Saarinen
Yliopisto Julkaistu:

Olli Ikkala ja Esa Saarinen löysivät barokkimusiikista ja luennoimisesta yhteisen sävelen

Kohdatessaan Olli Ikkala ja Esa Saarinen keskustelivat uruista ja luentojen tunnelmasta.