Helsinki School osallistuu jo 13. kertaa peräkkäin arvostetulle Paris Photo -messuille

12 Helsinki Schoolin valokuvataiteilijaa saa mahdollisuuden esitellä tuotantoaan kansainvälisellä areenalla.

Historiallisessa Grand Palais’ssa järjestettävät Paris Photo – messut järjestetään tänä vuonna 11.11. – 15.11. Messut edustavat huipputason valokuvataidetta, jonne on tarkkaan valikoitu 147 gallerian joukko 34:stä eri maasta. Vuosittaisia Paris Photo -messuja pidetäänkin maailman yhtenä tärkeimmistä taidemessuista, jossa taiteilijat pääsevät esittelemään tuotantoaan kansainvälisesti laajalle yleisölle.

Helsinki Schoolin taiteilijat ovat mukana messuilla jo 13. kertaa peräkkäin. Helsinki Schoolin tavoitteena on tukea aktiivisella näyttely- sekä julkaisutoiminnallaan Aalto-yliopiston kansainvälistymistä. Paris Photo – messut tarjoavatkin hyvän mahdollisuuden luoda kansainvälisiä verkostoja, sillä paikalla on niin kuraattoreita, galleristeja, museon edustajia, keräilijöitä, kriitikkoja ja kustantajia kuin kansainvälistä lehdistöä ja suurta yleisöä.

Helsinki School koostuu Aalto yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulussa opiskelevista, opiskelleista tai opettavista valokuvataiteilijoista, joita yhdistää heidän käsitteellinen lähestymistapansa valokuvataiteeseen. Helsinki Schoolin taiteilijoita edustava galleriatila Gallery Taik Persons on toiminut Berliinissä vuodesta 2003 lähtien

Nelli Palomäki

Mukana olevat Galleria Taik Personin taiteilijat Paris Photo 2015 -messuilla:

Adam Jeppesen, Eeva Karhu, Joakim Eskildsen, Milja Laurila, Nelli Palomäki, Niina Vatanen, Niko Luoma, Ola Kolehmainen, Pertti Kekarainen, Sandra Kantanen, Santeri Tuori, Tiina Itkonen, Ulla Jokisalo and Hanna Råst.

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.