Helena Kauman pro gradu palkittiin Vuoden palvelututkielmana 2018

Kauman gradu yhdistää kaksi ajankohtaista teemaa: terveydenhuollon kehityksen ja palveluiden modulaarisuuden.
Vuoden palvelututkielman arvioinnissa painotetaan niin tieteellistä ja käytännön laatua kuin kiinnostavuutta palvelututkimuksen uudistamisen näkökulmasta.

The Finnish Service Alliance (FSA) palkitsi Helena Kauman pro gradun "Value in modular healthcare service delivery process  case type 1 diabetes care" Vuoden 2018 palvelututkielmana. Palkinto myönnetään henkilölle, joka on tehnyt ansiokkaan palveluaiheisen opinnäytetyön. Arvioinnissa painotetaan niin tieteellistä ja käytännön laatua kuin kiinnostavuutta palvelututkimuksen uudistamisen näkökulmasta.

Palkintoraati toteaa arvioinnissaan, että Helena Kauman opinnäytetyö yhdistää kaksi ajankohtaista teemaa: terveydenhuollon kehityksen ja palveluiden modulaarisuuden. Työstä muodostuu hyvä, eheä ja myös liike-elämää inspiroiva tiivis kokonaisuus, jonka merkittävyys ja sovellettavuus ulottuvat myös terveyspalveluiden järjestämisen ulkopuolelle.

Helena Kauma valmistui viime vuonna Information and Service Management -maisteriohjelmasta ja hän teki pro gradu -tutkielmansa logistiikan aineeseen. Kauman tutkimuksen keskiössä on tyypin 1 diabeteksen hoitoprosessi ja se tarjoaa näkökulman kroonisten sairausten hoitoprosessiin. Hänen viitekehyksensä pohjautuu palveluiden modulaarisuuteen ja arvoon perustuvaan terveydenhoitoon.

"Mahtavaa! On ilo ja kunnia saada tunnustusta viime vuoden kovasta työstä. On myös mukava huomata, että omalla gradullaan on pystynyt tuomaan lisäarvoa palvelututkimukseen”, kommentoi Helena tunnelmiaan 17.5. järjestetyssä palkitsemistilaisuudessa. Työn ohjasi apulaisprofessori Anu Bask.

Yhteystiedot:
Helena Kauma

URL kopioitu

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: