Helecon- ja Tenttu-tietokantojen tuotanto loppuu vuodenvaihteessa

Helecon- ja Tenttu -tietokantojen tuotanto loppuu vuoden 2016 lopussa.

Suurin osa tietokannoista jää kuitenkin edelleen käyttöön, mutta uutta sisältöä niihin ei enää tuoteta. Tietokannat siirretään uudelle yhteiselle alustalle tammikuussa 2017, jonne käyttäjät ohjataan myös vanhoilta Heleconin ja Tentun www-sivuilta. Uudessa osoitteessa  tietokantoihin on vapaa pääsy, ellei alla toisin mainita.

Käyttöön jäävät Helecon-tietokannat (ainoastaan Asiasanaston päivitys jatkuu):

• THES – BIZ-koulun gradut. Päivitys päättyy vuoden 2016 lopussa.
  • FINP – kotimaiset artikkeliviitteet. Päivitys päättyy 2016 lehtiin.
  • SCIMA – Eurooppalaista tutkimusta seuraava artikkeliviitetietokanta tiivistelmineen (1977-2011).
  • CLASSIC – Suomen taloustieteellinen bibliografia (1945-1979).
  • SCANP – pohjoismainen taloustieteellinen viitetietokanta (1977-1999).
  • Helecon-asiasanasto. Sanastoa käytetään kirjojen ja gradujen sisällön kuvailussa edelleen ja sen päivitys jatkuu.

Seuraavat Helecon-tietokannat poistuvat käytöstä:

• BILD – uutuuskirjat ja tutkimukset sisällysluetteloineen
  • MIX-yhteistietokanta (FINP+THES+BILD)
  • ASIA – Aasian talousalueen artikkeli- ja kirjatietokanta (1991-2015)
  • Helecon-tietokanavat

Käyttöön jäävät Tenttu-tietokannat  (vain Inssin päivitys jatkuu vanhojen töiden osalta):

• Inssi – tekniikan korkeakoulujen diplomi-, lisensiaatin- ja kandidaatintyöt. Uusien opinnäytetöiden lisäys tietokantaan lopetetaan. Vuodesta 2017 lähtien tietokantaan lisätään sieltä vielä puuttuvat, vuoden 2016 ja vanhemmat, Aalto-yliopiston tekniikan korkeakoulujen ja Teknillisen korkeakoulun diplomi- ja lisensiaatintyöt sitä mukaa kun ne sijoitetaan Oppimiskeskuksen arkistoon.  Aalto-yliopiston opinnäytetyöt vuodesta 2017 lähtien löytyvät vain Aaltodoc-julkaisuarkistosta.
  • Tali –  artikkeliviitteitä suomenkielisiin tekniikan alan lehtiin. Päivitys päättyy vuoden 2016 lopussa, joten vuosi 2016 jää joidenkin lehtien osalta vajaaksi.
  • Tutkimustietokantojen Tkkjulkaisee-, Tkktutkii- , Tkktoimii- ja Rescat viimeisin, kevään 2016 versio, jää käyttöön vain Aalto-yliopiston verkossa.
  • Tkkbooks- ja Tkkserials-tietokannat poistuvat käytöstä.

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.