Haku uuteen maisteriohjelmaan alkaa 15.12.

Ovatko luonnontieteet lähellä sydäntäsi? Haluatko oppia niiden kestävästä jalostuksesta ja käytöstä?

Valitse yksi seitsemästä mielenkiintoisesta pääaineesta ja kouluttaudu tulevaisuuden osaajaksi! Haku Kemian tekniikan korkeakoulun maisteriohjelmaan Chemical, Biochemical and Materials Engineering alkaa 15.1.2014. Tulevaisuuden kestävän kehityksen osaajaksi voi hakea aina 30.1.2015 asti.

Kaikissa pääaineissa opiskellaan kaikkia luonnontieteitä

Maisteriohjelmassa on seitsemän pääainetta:

• Biomassan jalostustekniikka (Biomass refining): keskittyy biomassan jalostamiseen erilaisiksi tuotteiksi ja energiaksi.
  • Kuitu- ja polymeeritekniikka (Fiber and polymer engineering): perustuu syvään polymeeriosaamiseen, polymeerien synteesiin, prosessointiin ja ominaisuuksiin, mutta keskittyy myös kuitujen rakenteeseen ja niistä valmistettuihin materiaaleihin ja tuotteisiin.
  • Biotekniikka (Biotechnology): keskittyy bioteknisten prosessien ja tuotteiden kehittämiseen, minkä tieteellisenä perustana ovat bioteknisesti merkittävät organismit, niiden toiminta ja muokkaaminen geeniteknologian ja synteettisen biologian keinoin, kuten myös bioprosessiteknisistä lähtökohdista.
  • Kemia (Chemistry): antaa vahvan pohjan kemiassa, opinnoissa on orgaanista, epäorgaanista ja fysikaalista kemiaa.
  • Toiminnalliset materiaalit (Functional materials): keskittyy materiaalien fysikaalisiin ominaisuuksiin.
  • Materiaalien prosessi- ja kierrätystekniikka (Sustainable metals processing): pääaineen ydintä ovat systeeminen ajattelu ja metallien kierto yhteiskunnassa.
  • Prosessitekniikka (Chemical engineering): soveltaa tieteellisiä kemian ja fysiikan perusteita teknillisiin sovelluksiin.

Opinnoissasi on kaikille yhteinen 5 opintopisteen osuus, minkä aikana eri pääaineen opiskelijat pääsevät tekemään yhteisiä projektitöitä. Maisteriopinnot voivat koostua vain Kemian tekniikan korkeakoulun opettamista aineista tai olla sinun räätälöimäsi yhdistelmä, jossa sivuaine on kenties Aalto-yliopiston toisesta korkeakoulusta. Voit integroida opintoihisi esimerkiksi yrittäjyys- tai muotoilun opintoja.

Sinusta koulutetaan kansainvälinen, laaja-alainen ja vastuullinen osaaja käynnistämään muutosta Suomen suurimmilla teollisuuden aloilla metalli- ja elektroniikkateollisuudessa, biotuote- ja puunjalostusteollisuudessa sekä kemian-, lääke-, bio- ja elintarviketeollisuudessa. Koulutus antaa mahdollisuuksia monipuolisiin tehtäviin muillakin aloilla.

Lue lisää ohjelmasta ja hakuehdoista https://www.aalto.fi/fi/opiskelu-aallossa/tutustu-kemian-tekniikan-korkeakoulun-hakukohteisiin

Utuinen ihmishahmo näyttää kävelevän pois päin, varjo heijastuu vaalealle pinnalle
Tutkimus ja taide, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Maisteriopiskelijoiden näyttely Suomen valokuvataiteen museossa

Valokuvataiteen pääaineen maisteriopiskelijoiden MoA in Photography 23 -näyttely on esillä 12. maaliskuuta asti.
NASAn Curiosity-mönkijä kuvaama pölypyörre Marsin Gale-kraatterissa. Kuvankäsittely: Henrik Kahanpää. Alkuperäinen kuva: NASA / JPL-Caltech
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Marsin sää vaihtelee rajusti, mutta sen ilmasto ei ole muuttumassa

Väitöstutkimuksessaan Henrik Kahanpää myös kyseenalaistaa Marsin pölypyörteisiin liittyvän vallitsevan käsityksen. Tutkijana hän toivoo, että ihminen ei koskaan menisi Marsiin.
Venla Kaislo, Iikka Huttu ja Leevi Hormaluoma. Kuva: Filmbutik
Opinnot Julkaistu:

Opiskelija Iikka Huttu: Diplomi-insinöörin opinnot ovat täydellinen yhdistelmä teoriaa ja käytäntöä

Elektroniikan ja sähkötekniikan pääaineessa opiskellut Iikka uskoo, että sähkötekniikalla ratkaistaan monet kestävään kehitykseen ja hyvinvointiin liittyvät ongelmat.
People with laptops having a meeting around a table.
Opinnot Julkaistu:

Aallon uusi First time manager -koulutus tarjoaa kattavat eväät aloittelevalle esihenkilölle

Koulutus pureutuu siihen, millaisia asioita ensimmäistä kertaa vastuutehtävässä työskentelevän henkilön tulisi osata.