Haku uuteen energia-alan maisteriohjelmaan käynnissä

Aalto-yliopiston uusi energia-alan maisteriohjelma Advanced Energy Solutions alkaa syksyllä 2017.

Haku uuteen ohjelmaan on parhaillaan käynnissä ja päättyy 25.1.2017.

”Energia- ja kestävä kehitys ovat keskeisiä alueita, kun halutaan löytää vastauksia maailman polttavimpiin ongelmiin", kertoo yliopiston opetuksesta vastaava vararehtori, professori Eero Eloranta. Halusimme siksi luoda ohjelman, joka tukee Aallon strategiaa ja lupausta kouluttaa muutoksentekijöitä – Educating Game Changers.”

”Uusi maisteriohjelma tarjoaa opiskelijoille kattavan näkymän alalle ja luo samalla synergiaa ja yhteistyömahdollisuuksia tutkimuksessa”, tiivistää ohjelman johtaja, professori Martti Larmi.

Tavoitteena on tuoda esille Aalto-yliopiston energia-alan huippuosaamista sekä Suomessa että kansainvälisesti ja houkutella ohjelmaan lahjakkaita hakijoita kaikkialta maailmasta.

Ohjelmassa on neljä pääainetta:

Diplomi-insinöörin tutkinnon laajuus on 120 opintopistettä. Tutkinto koostuu pääaineen opinnoista, vapaasti valittavista opinnoista ja diplomityöstä. Kaikilla opiskelijoilla on pääaineessa yhteinen moduuli, jonka tavoitteena on tarjota opiskelijalle hyvä tuntemus energiajärjestelmistä ja -markkinoista.

Lisätietoja:

Professori Martti Larmi

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu:

People registration to SSD
Mediatiedotteet Julkaistu:

Vuoden suurimman kestävyystapahtuman ohjelma julkaistu - mukana muun muassa taloustieteilijä Kate Raworth ja presidentti Tarja Halonen

Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston Sustainability Science Days -tapahtuma yhdistyy tänä vuonna maailman suurimman kestävyys- ja innovaatiokonferenssin kanssa. Tapahtumassa 2000 asiantuntijaa kokoontuu ratkaisemaan kestävyyshaasteita.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla