Global Radical Relevances -konferenssi 2018

Ensimmäinen Radical Relevances -konferenssi järjestetään Aalto-yliopistossa 25.–27.4. Konferenssi keskittyy ajankohtaisiin teemoihin, jotka ovat kokemuksen kannalta merkityksellisiä.
rr_banner-kasperi_maki-reinikka_fi_fi.jpg

Monitieteinen Radical Relevances -konferenssi käsittelee aikamme monimutkaisia globaaleja ilmiöitä, kuten ilmastonmuutosta, biologista monimuotoisuutta, tuloeroja ja muuttovirtoja sekä miten nämä teemat liittyvät jokapäiväiseen elämäämme.

Miten taloudelliset, sosiaaliset ja kulttuuriset käytännöt heijastavat nykyistä maailmanlaajuista epävarmuutta muuttuvan geopolitiikan ja ympäristötekijöiden näkökulmasta? Kuinka tuottaa uusia ajattelutapoja ja käytäntöjä ihmisen ja luonnon rinnakkaiseloon keskellä suuria ja arvaamattomia muutoksia planeetallamme? Miten tutkia tiettyjen objektiivisten realiteettien merkityksellisyyttä, jota meidän on vaikea aistia ja hahmottaa?

"Seminaarissa pohditaan, miten voimme tulkita vaikeita ja ahdistavia globaaleja ilmiöitä, kuten ilmastonmuutosta niin, että niillä olisi merkitystä päivittäisessä elämässämme", kertoo konferenssikoordinaattori Kasperi Mäki-Reinikka Aalto-yliopistosta.

Esiintyjiä ovat tutkija Nathalia Brichet Aarhusin yliopistosta Tanskasta, Arktisen globaalin muutoksen professori Atte Korhola Helsingin yliopistosta, Avataqin johtaja Mikkel Myrup Society for Nature and Environmentista, Gröönlannista, kiinalaisen lääketieteen opettaja, kirjailija ja terapeutti Elina Hytönen sekä vanhempi tutkija Tiina Seppälä Lapin yliopistosta.

Konferenssi on suunnattu yhteiskunta- ja luonnontieteilijöille, taiteilijoille, filosofeille ja aktivisteille.

Aika: 25.–27.4. klo 9.30–20.00

Paikka: Otakaari 1X ja Harald Herlin -oppimiskeskus, Otaniementie 9, Otaniemi, Espoo

Lisätietoa:

Konferenssikoordinaattori Kasperi Mäki-Reinikka Aalto-yliopisto, [email protected]

Radical Relevance Conference

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla