Gary Marquis jatkaa Insinööritieteiden korkeakoulun dekaanina

Dekaanin toimikausi on viisi vuotta ja alkaa 1.7.2018.

Professori, TkT Gary Marquis (s. 1957) on nimitetty Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun dekaaniksi viisivuotiselle jatkokaudelle 1.7.2018 alkaen. Marquis on toiminut korkeakoulun dekaanina vuodesta 2013.

”Gary Marquis on näkemyksellinen ja varmaotteinen johtaja. Korkeakoulu on uudistunut viime vuosina vahvasti ja sen akateemiset tulokset ovat nousseet. Olen tyytyväinen, että hän jatkaa dekaanin tehtävässä”, Aalto-yliopiston provosti Kristiina Mäkelä sanoo.

”Olen iloinen voidessani jatkaa korkeakoulun kehittämistä ja työskennellä laadun jatkuvaksi  parantamiseksi yhdessä henkilöstön, opiskelijoiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa”, dekaani Gary Marquis toteaa.

Dekaanin tehtävänä on johtaa korkeakoulun toimintaa ja osallistua Aalto-yliopiston pitkäjänteiseen kehittämiseen johtoryhmän jäsenenä. Dekaani vastaa korkeakoulun kehittämisestä ja kansainvälisestä kilpailukyvystä, resurssien jaosta sekä tutkimus- ja opetushenkilöstön rekrytoinnista. Dekaani raportoi provostille.

Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.