Gary Marquis jatkaa Insinööritieteiden korkeakoulun dekaanina

Dekaanin toimikausi on viisi vuotta ja alkaa 1.7.2018.

Professori, TkT Gary Marquis (s. 1957) on nimitetty Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun dekaaniksi viisivuotiselle jatkokaudelle 1.7.2018 alkaen. Marquis on toiminut korkeakoulun dekaanina vuodesta 2013.

”Gary Marquis on näkemyksellinen ja varmaotteinen johtaja. Korkeakoulu on uudistunut viime vuosina vahvasti ja sen akateemiset tulokset ovat nousseet. Olen tyytyväinen, että hän jatkaa dekaanin tehtävässä”, Aalto-yliopiston provosti Kristiina Mäkelä sanoo.

”Olen iloinen voidessani jatkaa korkeakoulun kehittämistä ja työskennellä laadun jatkuvaksi  parantamiseksi yhdessä henkilöstön, opiskelijoiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa”, dekaani Gary Marquis toteaa.

Dekaanin tehtävänä on johtaa korkeakoulun toimintaa ja osallistua Aalto-yliopiston pitkäjänteiseen kehittämiseen johtoryhmän jäsenenä. Dekaani vastaa korkeakoulun kehittämisestä ja kansainvälisestä kilpailukyvystä, resurssien jaosta sekä tutkimus- ja opetushenkilöstön rekrytoinnista. Dekaani raportoi provostille.

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuva: Tima Miroschnichenko, Pexels.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Matalan hierarkian organisaatioissa isoja periaatekysymyksiäkin ratkotaan porukalla Slackissa

Aalto-yliopiston alumni, vieraileva tutkijatohtori Lauri Pietinalho New Yorkin yliopiston Sternin kauppakorkeakoulusta ja Aalto-yliopiston apulaisprofessori Frank Martela selvittivät tuoreessa tutkimuksessa, miten matalan hierarkian organisaatiot käsittelevät yhteisiä toimintaperiaatteita vastakkainasettelutilanteissa ja miten auktoriteetti niissä toimii.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.