FITech tarjoaa maksuttoman kurssikokonaisuuden verkossa – digiloikan voi aloittaa ohjelmoinnin, datan ja sovellusten perusteilla

FITech-verkostoyliopisto on julkaissut maksuttoman verkkokurssikokonaisuuden, joka avaa jokapäiväisten ohjelmistojen ja sovellusten toimintaperiaatteita. FITech 101: Digi & Data -kokonaisuuden tarjoaa Aalto-yliopisto, ja sen ensimmäiset kolme kurssia ovat nyt opiskeltavissa.
Nainen on kuntosalilla ja katsoo hymyillen puhelinta, jota pitää kädessään.

FITech 101: Digi & Data on kokonaisuus, josta jokainen voi valita itselleen sopivia kursseja ja suorittaa niitä omaan tahtiin.

Kurssit sopivat mainiosti esimerkiksi lukiolaisille, jotka haluavat laajentaa tietojenkäsittelyn osaamistaan. Opinnot sopivat myös jo työelämään tai jatko-opintoihin siirtyneille.

Työelämän digitaidot ajan tasalle

Kurssit tarjoavat kattavan läpileikkauksen lähes alalla kuin alalla tarvittavista digitaidoista, ja niiden pohjalta voi jatkaa myös syventävien opintojen pariin. Opinnoissa voit ottaa ensiaskeleet ohjelmoinnin parissa, tutustua datan ja tiedon hallintaan tai oppia internetin perusperiaatteita.

Kahden opintopisteen laajuisten kurssien suorittamiseen kuluu arviolta 54 tuntia. Opintopisteiden lisäksi osallistuja saa halutessaan myös Linkedin-suoritusmerkin uusista, päivitetyistä taidoistaan. Kokonaisuus täydentyy vielä useilla kursseilla vuoden loppuun mennessä.

Opiskelua omaan tahtiin

Kurssit toteutetaan MOOC (Massive Open Online Course) -verkkokursseina, joita voi opiskella missä tahansa, kellonaikaan katsomatta. Opiskelun aloittaminen on tehty mahdollisimman helpoksi, sillä tarvitset kurssien suorittamiseen vain internet-selaimen. Erillistä hakuprosessia ei ole, vaan opinnot voi aloittaa vaikka heti. Lue kursseista lisää FITechin verkkosivuilla (fitech.io).

FITech 101: Digi & Data -kurssien lisäksi FITechin opintotarjonnasta löytyy yli 100 kurssia maksuttomia jatko-opintoja erilaisiin tietotekniikan osaamistarpeisiin.

Tutustu FITech-verkostoyliopiston koko tarjontaan osoitteessa fitech.io.

URL kopioitu

kuva Simo Routarinteestä värikkäällä taustalla
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Arvostava kohtaaminen – tule mukaan vuorovaikutteiseen ryhmävalmennukseen

Kaikille aaltolaisille avoin, täysin uudenlainen valmennus käynnistyy 7.10. Osallistujana saat työkaluja arvostavaan ja rakentavaan kohtaamiseen niin työssäsi kuin opiskelussasi.
Emma Kemppainen Aallon kampuksella
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Emma Kemppinen: Puolijohdeteollisuus tarjoaa paljon mahdollisuuksia sekä teollisuudessa että akateemisella puolella

Emma pääsi kesätöihin tutkimusryhmään puolijohdeteollisuuden yritysten lahjoitusten ansiosta. Kesätyöpaikka vahvisti hänen kiinnostustaan alaa kohtaan.
kuva juoksijoista joilla koira mukana rantaraitilla
Kampus, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Vielä ehdit ilmoittautua Aalto Walk & Run -liikuntatapahtumaan 21.9.2024

Tule mukaan koko Aalto-yhteisön ilmaiseen liikuntatapahtumaan. Tänä vuonna uutuutena viiden kilometrin kävely Aalto Walk!
Biz opiskelijat
Opinnot Julkaistu:

Opiskelijamme jalkautuvat lukioihin kertomaan Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta

Myös lukuvuonna 2024–2025 lukiolaiset saavat kuulla, millaista kauppatieteiden opiskelu ja opiskelijaelämä Otaniemessä ovat – ja miten hyvät eväät työelämään Aallon Kauppiksesta saa.