FCG:n projektipäällikkö Henri Haimista Aalto-yliopiston työelämäprofessori

Haimin erityisalueita ovat jätevedenpuhdistuksen ilmastovaikutusten pienentäminen, digitaaliset ratkaisut sekä jäteveden sisältämien resurssien talteenotto.
Henri Haimi
Työelämäprofessori Henri Haimi (kuva Rami Aapasuo).

FCG Finnish Consulting Groupin pitkäaikainen projektipäällikkö ja prosessiasiantuntija, tekniikan tohtori Henri Haimi, on nimitetty Aalto-yliopiston rakennetun ympäristön laitoksen työelämäprofessoriksi 1.4.2023 alkaen. Professuurin ala on jäteveden käsittely. Työelämäprofessuuri kestää viisi vuotta ja on osa-aikainen.

Haimin tehtävä painottuu opetukseen, mutta hän tekee myös tutkimustyötä. Haimin erityisalueita ovat jätevedenpuhdistuksen ilmastovaikutusten pienentäminen, digitaaliset ratkaisut, kuten mallinnus ja edistynyt prosessinohjaus, sekä jäteveden sisältämien resurssien talteenotto ja näiden kaikkien osa-alueiden yhdisteleminen.

”Yhteydet työelämään tarjoavat opiskelijoille luontevan tavan tutustua alan erityispiirteisiin ja samalla mahdollisuuden rakentaa omaa urapolkuaan jo opintojen aikana. Työelämäprofessorimme ovat tässä avainasemassa. Toivotan Henri Haimin lämpimästi tervetulleeksi korkeakouluyhteisöömme”, toteaa dekaani Gary Marquis.

”Odotan innolla, että pääsen omalta osaltani lähentämään akateemista opetusta käytännön toimintaan vesihuoltolaitoksilla hyödyntäen pitkää kokemustani FCG:llä sekä kentän tuntemusta”, sanoo Henri Haimi.

”Olen erittäin iloinen Haimin nimityksestä. Hän on arvokas lisä niin FCG:n kuin Aalto-yliopiston joukku-eeseen. Tämä on meille myös mahtava tilaisuus päästä lähelle viimeisintä tutkittua tietoa – ja sitä kautta pitää huolta maailmanluokan vesiosaamisestamme”, sanoo Vesi-liiketoimintaa johtava Tero Pyrhönen.

Yhteystiedot:

Henri Haimi
puh. +358 44 704 6298
[email protected] (1.4.2023 alkaen)

URL kopioitu

Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.
Iso Aalto-valologo ja nainen kävelemässä
Nimitykset Julkaistu:

Uusia nimityksiä Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun johdossa

Uudeksi taiteellisen ja luovan toiminnan varadekaaniksi on nimitetty professori Laura Beloff. Uusina laitosjohtajina aloittavat professori Mikko Jalas ja professori Jenni Reuter.