FallUp inspiroi tulevaisuuden yrittäjiä

Aalto Entrepreneurship Society järjesti Euroopan suurimman opiskelijavetoisen yrittäjyystapahtuman.
web1_fallup2017_183124_henrijuvonen_6977_fi_fi.jpg

Kolmatta kertaa järjestetty FallUp keräsi 10.10. Finlandia-talolle yli 1700 yrittäjyydestä kiinnostunutta opiskelijaa, 20 startupia ja 20 kumppania. Aalto-yliopisto oli yksi tapahtuman pääkumppaneista osana yliopiston Suomi 100 -teemavuoden ohjelmaa.

Aallon opiskelijoiden yrittäjyysyhteisö Aaltoes:n järjestämän tapahtuman teemana oli tänä vuonna yrittäjämäinen ajattelutapa.

“Uskomme, että voimme rakentaa parempaa tulevaisuutta inspiroimalla opiskelijoita yrittäjämäiseen ajatteluun. Ratkaisevaa on jatkuva itsensä kehittäminen, proaktiiviset ongelmanratkaisutaidot sekä epäonnistumisen hyväksyminen – tavoitteena olla paras versio itsestään”, toteaa FallUpin ydintiimi Aleksi Löytynoja, Tiina Nyman ja Laura Tiensuu.

Omista kokemuksistaan ja polustaan yrittäjiksi olivat puhumassa muun muassa Aallon alumnit, ST1:n perustaja Mika Anttonen ja Fifth Corner Inc:n perustaja Nelli Lähteenmäki,sekä moni muu yrittäjä. Lisäksi opiskelijat pääsivät treenaamaan esiintymistaitojaan TalkUp-kisassa, osallistumaan workshopeihin, sekä luomaan kontakteja startupeihin ja tapahtuman muihin kumppaneihin.

Startupit esittäytyivät FallUpissa. Tapahtumassa oli mukana lähes 20 startupia eri aloilta.

Moni startup etsi esimerkiksi potentiaalisia työntekijöitä Fallupin kävijöistä.

FallUpiin osallistui lähes 20 yrityskumppania ja muuta organisaatiota.

Myös Aallon rehtori Ilkka Niemelä ja opetuksesta vastaava vararehtori Eero Eloranta vierailivat tapahtumassa.

FallUp 2017 -pääjärjestäjätiimi Aleksi Löyttyniemi, Laura Tiensuu ja Tiina Nyman.

Energiayhtiö St1:n perustaja Mika Anttonen kertoi FallUpin yleisölle omasta polustaan yrittäjäksi.

Lisätietoja:

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa