Fabian Ahvenaisen rahaston apurahojen haku

Insinööritieteiden korkeakoulun Fabian Ahvenaisen rahaston rahastotoimikunta julistaa haettavaksi sillan- ja talonrakennuksen apurahoja

Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun Fabian Ahvenaisen rahaston rahastotoimikunta julistaa haettavaksi sillanrakennuksen ja talonrakennuksen apurahoja. Apurahojen suuruus on 1000 – 3000 euroa. Apurahojen lopulliseen lukumäärään ja suuruuteen vaikuttavat hakijoiden määrä ja taso. Apurahoja voivat hakea sillan- tai talonrakennukseen perehtyneet Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun diplomi-insinöörin tutkintoa tai jatko-opintoja suorittavat opiskelijat sekä äskettäin diplomi-insinöörin tutkinnon tai jatkotutkinnon suorittaneet henkilöt.

Apurahat jaetaan 3.3.2016 klo 16 järjestettävässä juhlatilaisuudessa.

Apurahan hakijan tulee osoittaa rahastotoimikunnalle lyhyt vapaamuotoinen hakemus, josta ilmenevät hakijan perehtyneisyys sillan- tai talonrakennustekniikkaan, hakijan opintomenestys (liitteenä opinto-rekisteriote tai tutkintotodistus) sekä puhelinnumero, sähköposti, osoite- ja pankkitilitiedot.

Fabian Ahvenaisen rahasto tukee pitkällä aikavälillä tasapuolisesti sillan- ja talonrakennuksen alueita. Hakijoita pyydetään ilmoittamaan hakemuksessaan, onko heidän opintojensa painotus ollut sillanrakennus- vai talonrakennustekniikassa. Hakemuksien arviointiin vaikuttaa myös alkupääoman lahjoittajan tarkoitus edistää erityisesti konstruktiivista rakennustekniikkaa

Hakemus on toimitettava Rakennustekniikan laitokselle osoitteella: Aalto-yliopisto, Rakennustekniikan laitos, Fabian Ahvenaisen rahasto c/o Elsa Nissinen-Narbro, PL 12100, 00076 Aalto (käyntiosoite: Rakentajanaukio 4A, huone R247) siten, että se on perillä viimeistään maanantaina 30.11.2015 klo 15:00.

Mahdollisiin apurahoja koskeviin tiedusteluihin vastaavat Lauri Salokangas, puh 0503503402, Jari Puttonen, puh. 0503841782 sekä Elsa Nissinen-Narbro, puh 0503502638.

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Fajr Asghar vasemmalla ja Vilma Svynarenko oikealla
Yliopisto Julkaistu:

TET-harjoittelijat Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko tutustuivat Aallossa kaikkeen aurinkokennoista Täffän spagettiin

Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko laskivat ensin aurinkokennojen hyötysuhdetta ja kirjoittivat sitten artikkelin uusiutuvasta energiasta.