Fabian Ahvenaisen rahaston apurahat haettavissa

Rahasto myöntää sillanrakennuksen ja talonrakennuksen apurahoja tunnustuksena suoritetuista opinnoista..

Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun Fabian Ahvenaisen rahaston rahastotoimikunta julistaa haettavaksi sillanrakennuksen ja talonrakennuksen apurahoja tunnustuksena suoritetuista opinnoista. Apurahojen suuruus on 1 500–4 500 euroa. Apurahojen lopulliseen lukumäärään ja suuruuteen vaikuttavat hakijoiden määrä ja taso.

Apurahoja voivat hakea sillan- tai talonrakennukseen perehtyneet Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun diplomi-insinöörin tutkintoa tai jatko-opintoja suorittavat opiskelijat sekä äskettäin diplomi-insinöörin tutkinnon tai jatkotutkinnon suorittaneet henkilöt.

Apurahat jaetaan juhlatilaisuudessa perjantaina 9.3.2018 klo 14 (alustava aikataulu).

Apurahan hakijan tulee osoittaa rahastotoimikunnalle lyhyt vapaamuotoinen hakemus, josta ilmenevät hakijan perehtyneisyys sillan- tai talonrakennustekniikkaan, hakijan opintomenestys (liitteenä opinto-rekisteriote tai tutkintotodistus) sekä puhelinnumero, sähköposti ja osoitetiedot.

Fabian Ahvenaisen rahasto tukee pitkällä aikavälillä tasapuolisesti sillan- ja talonrakennuksen alueita. Hakijoita pyydetään ilmoittamaan hakemuksessaan, onko heidän opintojensa painotus ollut sillanrakennus- vai talonrakennustekniikassa. Hakemuksien arviointiin vaikuttaa myös alkupääoman lahjoittajan tarkoitus edistää erityisesti konstruktiivista rakennustekniikkaa

Hakemus on toimitettava rakennustekniikan laitokselle sähköpostitse osoitteeseen [email protected] siten, että se on perillä viimeistään maanantaina 20.11.2017.

Mahdollisiin apurahoja koskeviin tiedusteluihin vastaavat
Lauri Salokangas, puh 040 8322 717
Jari Puttonen, puh. 050 3841 782
Elsa Nissinen-Narbro, puh 050 3502 638.

URL kopioitu

People registration to SSD
Mediatiedotteet Julkaistu:

Vuoden suurimman kestävyystapahtuman ohjelma julkaistu - mukana muun muassa taloustieteilijä Kate Raworth ja presidentti Tarja Halonen

Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston Sustainability Science Days -tapahtuma yhdistyy tänä vuonna maailman suurimman kestävyys- ja innovaatiokonferenssin kanssa. Tapahtumassa 2000 asiantuntijaa kokoontuu ratkaisemaan kestävyyshaasteita.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Aalto-yliopisto järjestää Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 yhdessä Avoimen tieteen ja tutkimuksen kansallisen koordinaation ja Teknologian tutkimuskeskus VTT:n kanssa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.