European Open Science Cloud (EOSC) Finnish Forumin webinaari 25.1.2021

Vastikään perustettu European Open Science Cloud Finnish Forum järjestää webinaarin 25.1.2021 klo 12:30 alkaen.

Webinaarin tarkoituksena on antaa yleiskatsaus EOSC:n nykytilasta Euroopan ja kansallisella tasolla ja keskustella tulevaisuuden mahdollisuuksista. Verkkoseminaarissa esitellään myös EOSC Finnish Forum -konsepti ja suunnitelmat vuodelle 2021, keskustellaan EOSC: n koordinoinnista ja työryhmät esittävät tuotoksiaan.

Yksi puhujista on Karel Luyben, EOSC:n ensimmäinen puheenjohtaja ja Aalto-yliopiston hallituksen jäsen.

EOSC eli European Open Science Cloud on yksi keskeisistä työkaluista eurooppalaisen avoimen tieteen vision saavuttamiseksi. EOSCin tehtävänä on luoda infrastruktuuri, joka sitoo erilaiset kansalliset ja kansainväliset datajärjestelmät ja infrastruktuurit yhteen. EOSC on virtuaalinen paikka, jossa tiedon tuottajat ja käyttäjät voivat kohdata ja kehittää parempaa ymmärrystä ja uusia innovaatioita.

Lisätietoja ja pakollinen ilmoittautuminen

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa