Euroopan suurin toisen asteen bisnestapahtuma kokosi Aalto-yliopiston kampukselle 1 000 nuorta

Lukioiden ja ammatillisten oppilaitosten opiskelijat tutustuivat yrittäjyyteen, tuleviin opiskelumahdollisuuksiin ja startup-maailmaan Talous ja nuoret TATin Takeoff -tapahtumassa.
Nuoria kuuntelemassa tapahtuman ohjelmaa.
Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto
Nuoria Aalto-yliopisto Juniorin työpajassa.
Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

TAT Takeoff on vuosittainen bisnestapahtuma lukioiden ja ammatillisten oppilaitosten opiskelijoille. Tapahtumassa toisen asteen opiskelijat pääsevät innostumaan yrittäjyydestä, kuuntelemaan kiinnostavia puheita ja osallistumaan erilaisiin työpajoihin. Nuorille on tärkeää päästä verkostoitumaan muiden opiskelijoiden kanssa ja keskustelemaan heitä puhututtavista aiheista. Tänä vuonna tapahtumassa kuultiin esityksiä muun muassa Mimmit sijoittaa -kaksikolta, Aallon kauppakorkeakoulun alumnilta Matilde Pelkoselta ja Duudsonien H.P. Parviaiselta

Kauppakorkeakoulu ja Aalto Junior olivat mukana järjestämässä tämän vuoden Takeoff 2022 -tapahtumaa yhdessä Talous ja nuoret TAT:n kanssa. Takeoff järjestettin kahdeksatta kertaa ja se oli osa Yrittäjän päivän tapahtumakokonaisuutta. Tapahtumaan osallistui 1 000 nuorta paikan päällä Aalto-yliopiston tiloissa Otaniemessä sekä 1 300 etäyhteydellä streamin välityksellä. Nuoret pääsivät tutustumaan yliopistomaailmaan kiertämällä kampusta ja osallistumalla Kauppakorkeakoulun opiskelijoiden ja Aalto-yliopisto Juniorin pitämiin työpajoihin.

Nuoria Aalto-yliopisto Juniorin työpajassa
Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

Huippusuositun Mimmit sijoittaa -kaksikon ja Duudsonien H.P. Parviaisen lisäksi tapahtumassa nähtiin puhujana Aallon alumni sekä vaikuttajamarkkinointitoimisto Monochromen toinen perustaja ja luova johtaja Matilde Pelkonen. Pelkonen puhui nuorille polustaan Aalto-yliopiston kauppatieteiden maisteriksi ja siitä, miten tulla menestyväksi yrittäjäksi. Oman polun löytäminen ja itsevarmuus yrittää nousivat esiin myös muissa puheenvuoroissa. Mimmit sijoittaa -kaksikko Pia-Maria Nickströmin ja Hanna Tikanderin Yrittäjäksi -workshopissa mimmit kertoivat tarinansa oman yrityksen perustamisesta, itsensä johtamisesta ja siitä, kuinka ideasta tehdään kannattavaa liiketoimintaa. Myös Duudsonien Parviainen kertoi erikoisesta polustaan yrittäjäksi.

Työpajoissa nuoret pääsivät itse osallistumaan ja pohtimaan erilaisia yrittäjyyteen ja talouteen liittyviä aiheita. Slushin työpajassa tutustuttiin Startup-yritysten maailmaan. Aalto-yliopisto Juniorin pajoissa päästiin harjoittelemaan luovuuden valjastamista oman bisnesidean keksimiseen ja opittiin diilien neuvottelemisesta. Pajoissa käsiteltiin myös ajankohtaisia aiheita, kuten vastuullista bisnestä ja omien vahvuuksien löytämistä.

Mimmit sijoittaa -kaksikon puheenvuoro tapahtumassa

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: