Uutiset

Euroopan suurin toisen asteen bisnestapahtuma kokosi Aalto-yliopiston kampukselle 1 000 nuorta

Lukioiden ja ammatillisten oppilaitosten opiskelijat tutustuivat yrittäjyyteen, tuleviin opiskelumahdollisuuksiin ja startup-maailmaan Talous ja nuoret TATin Takeoff -tapahtumassa.
Nuoria kuuntelemassa tapahtuman ohjelmaa.
Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto
Nuoria Aalto-yliopisto Juniorin työpajassa.
Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

TAT Takeoff on vuosittainen bisnestapahtuma lukioiden ja ammatillisten oppilaitosten opiskelijoille. Tapahtumassa toisen asteen opiskelijat pääsevät innostumaan yrittäjyydestä, kuuntelemaan kiinnostavia puheita ja osallistumaan erilaisiin työpajoihin. Nuorille on tärkeää päästä verkostoitumaan muiden opiskelijoiden kanssa ja keskustelemaan heitä puhututtavista aiheista. Tänä vuonna tapahtumassa kuultiin esityksiä muun muassa Mimmit sijoittaa -kaksikolta, Aallon kauppakorkeakoulun alumnilta Matilde Pelkoselta ja Duudsonien H.P. Parviaiselta

Kauppakorkeakoulu ja Aalto Junior olivat mukana järjestämässä tämän vuoden Takeoff 2022 -tapahtumaa yhdessä Talous ja nuoret TAT:n kanssa. Takeoff järjestettin kahdeksatta kertaa ja se oli osa Yrittäjän päivän tapahtumakokonaisuutta. Tapahtumaan osallistui 1 000 nuorta paikan päällä Aalto-yliopiston tiloissa Otaniemessä sekä 1 300 etäyhteydellä streamin välityksellä. Nuoret pääsivät tutustumaan yliopistomaailmaan kiertämällä kampusta ja osallistumalla Kauppakorkeakoulun opiskelijoiden ja Aalto-yliopisto Juniorin pitämiin työpajoihin.

Nuoria Aalto-yliopisto Juniorin työpajassa
Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

Huippusuositun Mimmit sijoittaa -kaksikon ja Duudsonien H.P. Parviaisen lisäksi tapahtumassa nähtiin puhujana Aallon alumni sekä vaikuttajamarkkinointitoimisto Monochromen toinen perustaja ja luova johtaja Matilde Pelkonen. Pelkonen puhui nuorille polustaan Aalto-yliopiston kauppatieteiden maisteriksi ja siitä, miten tulla menestyväksi yrittäjäksi. Oman polun löytäminen ja itsevarmuus yrittää nousivat esiin myös muissa puheenvuoroissa. Mimmit sijoittaa -kaksikko Pia-Maria Nickströmin ja Hanna Tikanderin Yrittäjäksi -workshopissa mimmit kertoivat tarinansa oman yrityksen perustamisesta, itsensä johtamisesta ja siitä, kuinka ideasta tehdään kannattavaa liiketoimintaa. Myös Duudsonien Parviainen kertoi erikoisesta polustaan yrittäjäksi.

Työpajoissa nuoret pääsivät itse osallistumaan ja pohtimaan erilaisia yrittäjyyteen ja talouteen liittyviä aiheita. Slushin työpajassa tutustuttiin Startup-yritysten maailmaan. Aalto-yliopisto Juniorin pajoissa päästiin harjoittelemaan luovuuden valjastamista oman bisnesidean keksimiseen ja opittiin diilien neuvottelemisesta. Pajoissa käsiteltiin myös ajankohtaisia aiheita, kuten vastuullista bisnestä ja omien vahvuuksien löytämistä.

Mimmit sijoittaa -kaksikon puheenvuoro tapahtumassa
Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto
  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

A logo. Photo: Mikko Raskinen
Nimitykset, Yhteistyö Julkaistu:

Kolme uutta professoria Sähkötekniikan korkeakouluun

Apulaisprofessorit Gopika Premsankar ja Johannes Arend sekä associate professori Marko Kosunen nimitettiin professorien urapolulle tammi-kesäkuun 2024 aikana.
Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Ravintolapalvelut Aalto Spaceen - testaa ja voita!

Testaa, löydätkö kampuksen ravintolat Aalto Space -sovelluksesta ja voita kesäisiä palkintoja.
Jar full of coins representing Unite! Seed Fund.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Hae Unite!-yliopistoallianssin siemenrahaa opetusyhteistyön edistämiseksi

Siemenrahalla edistetään vaihto-opintokokonaisuuksien luomista Unite-yliopistojen välillä. Allianssiin kuuluu Aallon lisäksi kahdeksan muuta eurooppalaista yliopistoa.
Sophie Belanger on the left and Ferdinand Keil on the right sitting on a sofa  and chatting
Yhteistyö Julkaistu:

Erasmus Staff Training: Syväsukellus yhteisohjelmiin ja hyvinvointiin yliopistossa

Yli 30 osallistujaa 17 yliopistosta kokoontui kesäkuun alussa Aalto-yliopiston kampukselle Erasmus Staff Training Days -tapahtumaan.