Esittelyssä Kauppakorkeakoulun Vuoden Alumni 2018 Elina Björklund

Elina Björklund, Reiman toimitusjohtaja, valittiin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Vuoden Alumniksi 2018. Valinta julkistettiin Kauppakorkeakoulun Homecoming Day -alumnipäivässä elokuun lopulla.
Reiman toimitusjohtaja Elina Björklund valittiin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Vuoden Alumniksi 2018

Mitä ja milloin olet opiskellut Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa?

Aloitin opiskelut 1989 ja opiskelin pääaineenani kansainvälistä kansantaloustiedettä. Sivuaineina luin tilastomatematiikkaa ja rahoitusta. Valmistuin ekonomiksi 1994.

Millaisessa työtehtävässä olet tällä hetkellä?

Olen toiminut vuodesta 2012 lähtien Reiman toimitusjohtajana. Sitä ennen olen ollut erilaisissa johdon konsultointiin, markkinointiin sekä rahoitusalaan liittyvissä tehtävissä.

Mitkä ovat terveisesi Kauppakorkeakoulun opiskelijoille? Mitä kannattaa opiskella ja millaisia taitoja kannattaa kehittää tulevaisuutta varten?

Kannattaa opiskella mahdollisimman laajasti ja mieli avoinna – Aalto-yliopisto tarjoaa tähän hienot mahdollisuudet. Yli korkeakoulurajojen tapahtuva opiskelu on hyödyksi myöhemmin työelämässä.

Digitaalisuuden eri aspektien ymmärtäminen, analyyttiset taidot sekä vuorovaikutuskyky ovat äärimmäisen tärkeitä työelämää ajatellen, mutta ei pidä unohtaa pehmeämpiä aineita, kuten design-ajattelua. Kieliäkin kannattaa opiskella, koska niiden opiskeluun saattaa olla vaikea löytää aikaa työn ohessa myöhemmin.

Elina Björklund valittiin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Vuoden Alumniksi Homecoming Day -alumnipäivän yhteydessä 31.8.2018. Björklund jätti tuolloin videotervehdyksensä Kauppakorkeakoulun alumneille. Voit katsoa videon täältä.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa