Eri alojen sivuaineopinnot valmistavat työelämää varten

Aaltolaiset voivat suorittaa sivuainekokonaisuuden (24 op) myös Kauppakorkeakoulun Mikkelin kampuksen International Business -kandidaattiohjelmassa.
Kuva: Roope Kiviranta

Aalto-yliopiston opiskelijoilla on hyvät mahdollisuudet tehdä tutkinnosta itsensä näköinen suorittamalla muiden alojen kursseja tai kokonainen sivuaine eri koulutusalalta. Eri alojen opintojen kautta saatu pätevyys sekä eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa työskentelemään oppiminen on hyödyllistä myös työelämän kannalta.

Aallon opiskelijoilla on mahdollisuus suorittaa sivuainekokonaisuus (24 op) Kauppakorkeakoulun Mikkelin kampuksen International Business -kandidaattiohjelmassa. Bio- ja kemiantekniikan kandidaattiohjelman kolmannen vuoden opiskelija Juho Ollila tarttui tähän tilaisuuteen, koska kauppatieteet ja opintojen suorittaminen englanniksi kiinnostivat häntä.

"Kauppatieteellisistä opinnoista on hyötyä monella eri tapaa minkä tahansa alan opiskelijalle, esimerkiksi perustaessa oman alan yritystä tai hakeutuessa englanninkielisiin maisteriohjelmiin. Kursseilla on käsitelty muun muassa erilaisia yrityskulttuureita, konsultointia ja markkinointia. Opinnot, ohjelman ulkomaalaiset professorit sekä tutkinto- ja vaihto-opiskelijat ovat auttaneet ymmärtämään, miten kannattaa toimia eri aloilla työskentelevien ja eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa", Juho Ollila kertoo.

”Erilaiset esitykset, raportit ja ryhmätyöt ovat myös kehittäneet kielitaitoani monipuolisesti. Kannattaa lähteä rohkeasti muualle oppimaan uutta ja harkita sivuaineopintoja Aallon eri kouluissa ja kampuksilla. Mikkelin sivuaineopintoihin on ympärivuotinen haku, mikä myös helpotti hakemista”, Juho jatkaa.

Mikäli kesällä opiskeleminen kiinnostaa, Mikkelin kampuksella voi suorittaa kesän aikana esimerkiksi seuraavia kursseja: Business Management of Digital Media Production, Environmental Economics, Financial Accounting for Global Business ja Consumer Behavior.

International Business -kandidaattiohjelman ja Aalto-yliopiston muiden koulujen tarjoamiin sivuaineopintoihin on mahdollista tutustua Sivuainemessuilla, jotka järjestetään Otaniemen kampuksella 8.3.2018.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.