Ensto tukee Aallon muotoilun tutkimusta ja koulutusta

Yhtiö haluaa tukea luovuuden kehittämistä ja käyttäjäkokemuksen ymmärrystä tasokkaan muotoilun koulutuksen kautta.
Kuva: Mikko Raskinen.

Ensto on tehnyt lahjoituksen Aalto-yliopiston taiteen ja muotoilun koulutusalalle valtion vastinrahakampanjan puitteissa. Valtion vastinrahalupaus lisää yliopistoille annettavien lahjoitusten vaikuttavuutta merkittävästi.

”Enston uudessa strategiassa nousee esiin luovuus, jonka haluamme kanavoituvan  innovatiiviseksi uusien, ja entistä älykkäämpien ratkaisujen tutkimiseksi ja kehittämiseksi yhdessä asiakkaiden ja kumppanien kanssa. Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun edustama luovuus, käyttäjäkokemuksen ymmärrys ja tasokas muotoilun koulutus ovat asioita, jotka ovat tärkeitä koko Suomen teollisuuden uudistumiselle ja kilpailukyvylle, niin myös meille. Siksi haluamme tukea koulua”, sanoo Enston toimitusjohtaja Ari Virtanen.

”Hyvällä muotoiluosaamisella voidaan suunnitella käyttäjälähtöisiä tuotteita, palveluita ja liiketoimintakonsepteja, jotka ottavat huomioon markkinoiden kehityksen, uusien teknologioiden mahdollisuudet ja muut kilpailutekijät. Luovuus on tämän koulun ytimessä. Olemme iloisia, että Ensto näkee tärkeänä tukea alan korkeatasoista koulutusta ja tutkimusta Suomessa. Uskon, että tulevaisuudessa löydämme kiinnostavia yhteistyöprojekteja”, sanoo muotoilun laitoksen johtaja Turkka Keinonen.

Aalto-yliopiston monialainen yhteistyö tulee entistä luontevammaksi, kun Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu keskittää kesällä 2018 kaiken toimintansa Otaniemeen.

Lisätietoja:

Satu Mehtälä
projektipäällikkö, varainhankinta
puh 050 435 7739

Lahjoita Aallolle:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: