Energiatekniikan avoimet ovet

Energiatekniikan laitos esiteli tutkimustaan ja tilojaan avoimien ovien päivänä 21. lokakuuta.

Kolmatta kertaa järjestetyt avoimet ovet kiinnostivat niin aaltolaisia kuin sidosryhmiä. Neljän tunnin aikana vieraita kävi lähes 150. Caltechin RESONATE AWARD 2015 -palkinnon saaneen Slag2PCC-laitteen äärellä oli tungosta, mutta myös opiskelijoiden käyttöön hankittu pienoisvoimalaitos kiinnosti monia.

Polttomoottoritekniikassa esillä oli sekä laitteita että palamista kuvaavia videoita.

URL kopioitu

Ihmiset istuvat pöydän ääressä, jolla on papereita, kyniä ja värikkäitä kuusikulmiokortteja.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Lasten oppimistulosten eroihin etsitään parannusta uudella hankkeella Espoossa – tavoitteena ennaltaehkäistä sosiaalista eriytymistä

Lasten oppimistaitojen tukemisella on suuri vaikutus muun muassa jatko-opiskeluun ja työllistymiseen.
Muutama ihminen pöydän ääressä työpajapohdinnoissa
Yhteistyö Julkaistu:

Aalto-yliopiston osaajat tukevat Ukrainaa sen liiketoiminnan jälleenrakentamisessa ja kehittämisessä

Euroopan unionin Seeds of Bravery -ohjelmassa on mukana yhteensä 12 maan yrityskiihdyttämöitä.
Jäänpoistoa lentokoneen ulkopinnalta.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijat paransivat Helsinki-Vantaan lentoaseman jäänpoistotoimintaa

Aallon opiskelijat ovat yhteistyössä Finavian kanssa kehittäneet innovatiivisia ratkaisuja tehokkuuden ja turvallisuuden parantamiseksi jäänpoistotoiminnassa.
Aalto-yliopiston opiskelija Kateryna Burmistenkova
Yhteistyö Julkaistu:

Päättäväisyydellä menestykseen

Aalto-yliopisto tukee Ukrainan yliopistoista Suomeen tulleita opiskelijoita. Tämä on yhden heistä tarina.