Elokuvataiteen laitoksen Action! -tasa-arvohankkeelle ESR-rahoitus

Hankkeen tavoitteena on edistää naispuolisten ammattilaisten työllistymistä audiovisuaalisella alalla, kehittää toimenpiteitä esteiden poistamiseksi ja tukea työllistämistoimia.
Kuva: Unto Rautio

Elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitoksen Action! Audiovisuaalisen alan tasa-arvon ja työllistymisen hankkeen toimenpideohjelma koostuu mentoroinnista, ammattilaisuuden kehittymisestä ja työllistymistä tukevista työkaluista, päättäjille suunnatusta tiedostamattoman vinoutuneen ajattelun koulutuksesta, hankehautomosta, tilastoinnin kehittämishankkeesta ja tiedottamisesta.

"Keväällä 2018 laitoksemme ilmaisi valmiutensa elokuva-alan tuotantoprosessien kehittämiseen täydennyskoulutuksen kautta. Action!-hanke vastaa omalta osaltaan tähän keskittymällä tärkeimpään eli tasa-arvoon", kertoo tutkimus- ja innovaatiopalveluiden neuvonantaja Kirsi Rinne Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulusta.

Hanke toteutetaan Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun elokuva- ja lavastustaiteen laitoksella yhteistyössä Women in Film and Television Finland (WIFT) ry:n kanssa. Tuen myöntäneen sosiaali- ja terveysministeriön kanssa aloitetaan neuvottelut toimintaohjelman hiomiseksi. ESR-rahoitus on kolmivuotinen.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille