EIASM Interdisciplinary leader -palkinto professori Ingmar Björkmanille

Palkinto annetaan henkilölle, joka ovat vaikuttanut merkittävästi eri tieteenalojen väliseen tutkimukseen.
kuvituskuva, jossa keltaista valoa. Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

Vuonna 2016 the European Interdisciplinary leader Institute for Advanced Studies in Management (EIASM) julkisti uuden palkinnon huomioidakseen henkilöitä, jotka ovat vaikuttaneet merkittävästi eri tieteenalojen väliseen tutkimukseen.

EIASMin näkemyksen mukaan poikkitieteellisyyttä tarvitaan varmistamaan, että teorian luomisessa, empiirisessä tutkimuksessa ja koulutuksessa johtamisen alalla yhdistetään tietämystä ja kehitytään, vaikka alakohtainen erikoistuminen lisääntyy koko ajan. Tämä on tärkeää, jotta johtamisen kehittäminen pysyy alana, joka kykenee edistämään teoriaa, tuottamaan merkityksellistä tietoa opiskelijoille ja ammattilaisille ja ylipäänsä auttamaan nyky-yhteiskunnan suurten ja monimutkaisten haasteiden edessä.

Neljäs EIASM Interdisciplinary Leader Award (EIASM:n poikkitieteellinen johtaja/suunnannäyttäjä -palkinto) myönnetään Kauppakorkeakoulun kansainvälisen liiketoiminnan professorille Ingmar Björkmanille 9. syyskuuta 2021.

”Koen palkinnon tunnustuksena menneen vuosikymmenen aikana tehdystä työstä ei vain poikkitieteellisyyden edistämiseksi tutkimuksessa ja opetuksessa, vaan myös siitä, mitä olemme tehneet laajemmin lisätäksemme Kauppakorkeakoulun ja koko Aalto-yliopiston yhteiskunnallista vaikuttavuutta”, sanoo Ingmar Björkman, joka toimi Kauppakorkeakoulun dekaanina vuodet 2012–2019.

Palkinto on huomionosoitus erinomaisesta akateemisesta työstä ja/tai johtajuudesta yksikössä/laitoksella. Palkittu on voinut osoittaa tätä esimerkiksi antaen vahvan tukensa poikkitieteelliselle tutkimukselle, kehittämällä uusia poikkitieteellisiä teorioita tai menetelmiä, soveltamalla ideoita tai teorioita toisilta tieteenaloilta, ja poikkitieteellisellä koulutuksella ja pedagogisilla innovaatioilla.

Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.
Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.
Koos Zevenhoven ja Sebastian Szyller palkintotilaisuudessa
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Perustieteiden korkeakoulun 2023 parhaat väitöskirjat ja diplomityöt on palkittu

Palkittuja väitöskirjoja on Perustieteiden korkeakoulussa tänä vuonna seitsemän. Diplomitöitä palkittiin viisi.
Palkituille jaettavat kukkakimput pöydällä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

Celebrating Excellence 2023 – aika juhlistaa ja palkita tutkimussaavutuksia ja parhaita väitöskirjoja

Keskiviikkona 13.maaliskuuta Sähkötekniikan korkeakoulu kokoontui juhlistamaan vuoden 2023 merkittävimpiä tutkimussaavutuksia ja väitöskirjoja.