Diplomi-insinööri- ja arkkitehtikoulutuksen alkupistevalinnan hyväksymiskirjeissä virhe

Oikeat tiedot sisältävät kirjeet lähetetään asianomaisille perjantaina 27.5.2016. Itse hyväksymisprosessissa ei tapahtunut virheitä.

Diplomi-insinööri- ja arkkitehtikoulutuksen yhteisvalinnassa osa hakijoista hyväksytään diplomi-insinööritutkintoon johtaviin hakukohteisiin ilman valintakokeita alkupistevalinnan perusteella. Hyväksytyille on postitettu hyväksymiskirjeet 25.5. Åbo Akademin hakijoita lukuun ottamatta hakijoille on teknisestä virheestä johtuen lähetetty tieto hyväksymisestä väärään hakukohteeseen, esimerkiksi osalle tietotekniikkaan hakeneille postitettiin virheellisesti tieto hyväksymisestä maisema-arkkitehtuurin hakuvaihtoehtoon.

Virhe johtui tulostuksen ja postituksen teknisen ratkaisun toimittajasta ja oli puhtaasti tekninen. Itse hyväksymisprosessissa ei ole tapahtunut virheitä.

– Olemme todella pahoillamme tämän teknisen virheen aiheuttamasta hämmennyksestä ja mielipahasta. Teemme kaikkemme, että kaikki hakijat saavat oikeat tiedot mahdollisimman nopeasti. Vastaamme mielellämme kaikkiin mahdollisiin asiaa koskeviin kysymyksiin, sanoo Hanne Christensen, DIA-yhteisvalinnan koordinaattori ja DIA-työryhmän ja -ohjausryhmän sihteeri.

Lisätiedot:
Hanne Christensen, asiantuntija, DIA-työryhmän ja ohjausryhmän sihteeri, puh. 050 3841 798
Hakijat voivat kysyä lisätietoja ensimmäisen DI-hakutoiveensa yliopistosta.

Aalto-yliopisto
Hakijapalvelut
Neuvontapuhelinnumero: 02944 29290

Diplomi-insinööri-, arkkitehti- ja maisema-arkkitehtikoulutusten yhteisvalinnassa (DIA) ovat mukana seuraavat yliopistot: Aalto-yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto, Oulun yliopisto, Tampereen teknillinen yliopisto, Turun yliopisto, Vaasan yliopisto ja Åbo Akademi.

www.dia.fi

Min-Kyu Paek
Nimitykset Julkaistu:

Min-Kyu Paek on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian tekniikan ja metallurgian laitokselle.
Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.