Design Factory -perhe sai uuden jäsenen

”Tämä on alku uudenlaiselle oppimiselle”, Aalto-yliopiston rehtori Tuula Teeri iloitsi Design Factory Korean avajaisissa.
Aalto-yliopiston rehtori Tuula Teeri, Yonsein yliopiston rehtori Jeong Kap-young  ja Suomen Etelä-Korean suurlähettiläs Matti Heimonen. Kuva: Office of External Affairs of Yonsei University

Nauravia kasvoja, rentoja puheita, halauspisteen valintaa ja monikielistä puheensorinaa – kuukausien aherrus huipentui viimein 22. huhtikuuta, kun Design Factory Korea, DFK, avattiin Soulin kaupungissa sijaitsevassa Yonsein yliopistossa.

”Hauskuus tehostaa oppimista. Tämä on alku uudenlaiselle oppimiselle”, korosti avajaisiin osallistunut Aalto-yliopiston rehtori Tuula Teeri.

Aalto-yliopistossa syntyneellä Design Factory -konseptilla toteutettuja innovaatiopajoja toimii kuudessa maassa: Suomessa, Sveitsissä, Chilessä, Australiassa, Kiinassa ja nyt Etelä-Koreassa.  DFK:n tavoitteena on edeltäjiensä tavoin rohkaista opiskelijoita luovuuteen, yrittäjyyteen ja johtajuuteen sekä luoda uusia mahdollisuuksia yhteistyöhön myös kansainvälisten yritysten kanssa. Suomessa Design Factoryn opiskelijat ovat esimerkiksi ratkoneet yritysten haasteita monialaisissa tiimeissä jokavuotisella tuotekehityskurssilla.

Valtavasti kiinnostusta

DFK:n käynnistämistä vetänyt Meri Vainio kertoi, että uudenlainen oppimistila on herättänyt valtavasti kiinnostusta niin opiskelijoissa, henkilökunnassa kuin yrityksissäkin.

”Jo rakentamisvaiheessa täällä oli paljon uteliaita silmäpareja, ja avajaisiin osallistuvien ihmisten määrä ja edustamat tahot ovat laajemmat ja suuremmat kuin mitä osattiin toivoa”, hän kertoi iloisena.

”Kaikki on laitettu pystyyn sellaisella vauhdilla, mitä en ole vielä muualla nähnyt. Tila saattaa näyttää valmiilta, mutta se muuttuu vielä, kun todelliset käyttäjät, eli opiskelijat pääsevät tekemään siitä näköisensä ja tarpeisiinsa sopivan."

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.