Dean’s Circle toi yhteiskunnalliset vaikuttajat Aaltoon

Asiantuntijat avasivat kuulijoille millaisessa muutoksessa globaali liiketoimintaympäristö on.
Executive in Residence Esko Aho ja Professor of Practice Sixten Korkman.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun kokoontui läheisiä kumppaneita ja lahjoittajia kuulemaan ja keskustelemaan teemasta Global Business Dynamics. Teemaa lähestyttiin laajasta yhteiskunnallisesta näkökulmasta aina yksittäisen yrittäjän kokemuksiin asti.

- Pitää olla rohkeutta tehdä vaikeitakin päätöksiä, Rajeev Suri kuvasi.

Tilaisuuden pääpuhujana oli Nokian toimitusjohtaja Rajeev Suri. Hän jakoi ajatuksiaan Nokian tulevaisuudesta, digitalisaatiosta ja siitä, millaisessa kontekstissa yritys uskoo toimivansa kymmenen vuoden päästä. Kommenttipuheenvuorossaan Professor of Practice Pekka Mattila linkkasi Surin esittämät teemat Aalto-yliopiston fokusalueisiin.

Kansainvälistä liiketoimintaympäristöä yhteiskunnallisesta näkökulmasta valottivat Professor of Practice Sixten Korkman ja Executive in Residence Esko Aho. Aho kehoitti kaikkia yleisössä olevia pohtimaan, tekeekö heidän firmansa kaikkensa digitalisaation tuomien muutosten huomioimiseksi.

Yrittäjyyden näkökulman globaaliin liiketoimintaan toi toimitusjohtaja Tiina Zilliacus ja Aallon yrittäjyystoimintaa esittelivät enkelisijoittaja Riku Asikainen ja professori Teemu Kautonen.

- Haluamme yliopistona jatkaa työtämme vahvemman ja kilpailukykyisemmän yhteiskunnan puolesta kehittämällä korkeatasoista opetustamme ja tutkimustamme entisestään, Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman kuvasi.

Tilaisuuden isäntä, dekaani Ingmar Björkman kertoi vieraille Kauppakorkeakoulun kehityksestä opetuksessa, tutkimuksessa ja yhteiskunnallisessa osallistumisessa viimeisten vuosien aikana. Hän kiitti myös Helsingin kauppatieteiden ylioppilaat ry:tä (KY) Aalto-yliopiston varainhankinnassa tukemisessa. KY avasi juuri tilaisuuden alla verkkosivuston kydonate.fi, joka välittää lahjoituksia Aalto-yliopiston kauppatieteiden opetukseen ja tutkimukseen.

Opiskelija Ilja Tauber esitteli Timo Pantsarille ja Paula Salovaaralle KONE-yhtiölle tehtyä yritysprojektia.

Tilaisuuden päätti opiskelijoiden osuus, jossa kauppakorkeakoululaiset jokaiselta laitokselta esittelivät vieraille erilaisia projektejaan, monet niistä yritysten kanssa toteutettuja.

Tilaisuus järjestettiin 25. marraskuuta. Jokaisen korkeakoulun vuorollaan järjestämät Dean’s Circle -tapahtumat toimivat dialogiväylänä yliopiston, kumppaneiden ja lahjoittajien välillä.

Tietoa Aalto-yliopiston varainhankintakampanjasta

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu: