Uutiset

DBMC-alumni Tyler Spring: "Kurssi on unohtumaton kokemus”

Tyler Spring osallistui Digital Business Master Class -kurssille heinäkuussa 2019, ja hän on onnistunut toteuttamaan kurssin oppeja töissään positiivisina muutoksina.
Tyler Spring seisoo rennosti meren edessä ja hymyilee kameralle.
Digital Business Master Class -alumni Tyler Spring

Digital Business Master Class (DBMC) on Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun järjestämä intensiivikurssi, joka antaa opiskelijoille mahdollisuuden sukeltaa digitaalisen liiketoiminnan maailmaan. Kurssi auttaa opiskelijoita kehittämään ja soveltamaan tietämystään useista aiheista, jotka kattavat esimerkiksi liiketoiminnan muotoiluajattelun ja dataintensiivisten yritysten johtamisen. 

Tyler Spring osallistui Digital Business Master Class -kurssille kesällä 2019. Hän on MBA-opiskelija Calgary Haskayne School of Business -yliopistossa ja tuotekehitysjohtaja Shaw Communicationsissa, joka kuuluu Kanadan suurimpiin televiestintäyrityksiin.

Calgaryssa asuva Tyler työskentelee tiimissä, joka keskittyy kanadalaisten elämänlaadun parantamiseen kehittämällä ja parantamalla matkapuhelin- ja sovelluskokemuksia innovatiivisilla tavoilla. Kun Tyler ei ole töissä tai koulussa, hän nauttii matkustamisesta ("tähän mennessä 25 maata"), liikunnasta, uusien ravintoloiden kokeilemisesta sekä ajan viettämisestä perheen ja ystävien kanssa. 

Miksi päätit osallistua Digital Business Master Class -kurssille?

Kun luin DBMC:n kuvauksen, tiesin, että se oli juuri minulle sopiva vaihto-ohjelma. Harvoin tulee vastaan mahdollisuus viettää kahta viikkoa samanhenkisten, kaikkialta maailmasta kotoisin olevien ihmisten kanssa, oppia toisten osallistujien kokemuksista ja saada kuulla ohjaajilta viimeisimmistä digitaalisista trendeistä ja uusista työskentelytavoista kokemusperäisessä ympäristössä. Kurssi ylitti lupauksensa siitä, että opittuja asioita sovellettaisiin tosielämän ongelmaan. Kurssilla teoreettiset periaatteet ja käytännön sovellukset olivat hyvässä tasapainossa, ja niitä tuettiin vielä vierailuilla tunnettuihin, edistyksellisiin yrityksiin – mikä vastasi kaikkia toiveitani hakemuksen täyttämisen ajalta. Suomi oli myös korkealla matkalistallani, ja mikä sen parempi tapa tutustua uuteen paikkaan kuin uppoutua sen kulttuuriin hieman pitemmäksi ajaksi.

Mistä pidit kurssilla eniten? 

Yksi kurssin yllättävimmistä asioista oli ystävyyssuhteet, jotka solmin muihin osallistujiin Suomessa ollessani. Muistelemme vielä nykyäänkin Viron-reissuamme, DBMC:n järjestämiä sitsejä ja sitä, kuinka hauskaa meillä oli tutustua Helsingin laajaan kulinaariseen tarjontaan ja yöelämään.

Parhaiten mieleen on jäänyt kuitenkin yhteistyö YK:n UNTIL-osaston kanssa, jossa tutkimme elektroniikkajätteen aiheuttamaa kasvavaa ympäristöongelmaa ja loimme siihen digitaalisen ratkaisun. Minulle oli silmiä avaavaa, miten elektroniikkajätteen yksinkertainen digitaalinen markkinapaikka voi perustaa kiertotalousmallin, joka hyödyttää monia haavoittuvassa asemassa olevien maiden sidosryhmiä ympäri maailmaa. Sen lisäksi, että projekti tarjosi mahdollisuuden soveltaa oppimiamme asioita suoraan, saimme tilaisuuden syventyä tärkeisiin kansainvälisiin ongelmiin ja pyrkiä ratkaisemaan niitä digitaalisesta näkökulmasta.   

Lue lisää englanniksi

Kaikki ohjelman osa-alueet – tilat, koordinaattorit, yritysvierailut, kulttuurikäynnit ja luennot – olivat ensiluokkaisia.

Tyler Spring, Digital Business Master Class -alumni
Students riding bikes in front of the Aalto University Väre building, photo by Unto Rautio

Digital Business Master Class

Digital Business Master Class is a challenge-based course with a focus on digital technologies as tools for building businesses.

Study at Aalto
  • Julkaistu:
  • Päivitetty:

Lue lisää uutisia

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Charlotte Henriksson, Kauppiksen opiskelija
Opinnot Julkaistu:

Alppihiihdossa tarvitaan lihasvoimaa, nopeutta, kestävyyttä ja henkistä kanttia

Alppihiihtäjä Charlotte Henriksson opiskelee ensimmäistä vuottaan Kauppakorkeakoulussa.