CEO World Magazine ranking: Aalto-yliopisto on maailman neljänneksi paras muotikoulu

Aallon muodin koulutusohjelma sijoittuu tänä vuonna Central Saint Martinsia ja Parsonsia paremmin.
Amina Saadan mallisto Näytös19. Kuva: Mikko Raskinen
Näytös19. Amina Saadan mallisto. Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

Aalto-yliopiston muodin koulutusohjelma on sijoittunut neljänneksi CEO World Magazine -verkkomedian maailmanlaajuisessa vuoden 2021 arvioinnissa. USA:n Fashion Institute of Technology sijoittui listan kärkeen ja Isossa-Britanniassa toimiva London College of Fashion ylsi toiseksi, ne vaihtoivat keskenään sijoitusta viime vuodesta.

Arviointi perustuu koulutuksen maailmanlaajuiseen vaikuttavuuteen, erikoistumiseen, työnantajien antamaan palautteeseen, oppimiskokemuksiin sekä akateemiseen menestykseen. Datalähteinä on käytetty 40 000 opiskelijan, 50 000 alalla toimivan ammattilaisen ja 30 000 rekrytoijan arvioita.

Kymmenen parhaan koulun listalle pääsivät myös Westphal College of Media Arts & Design, Drexel University (sijalle 3), Central Saint Martins (sijalle 5), Parsons School of Design (sijalle 6) ja Istituto Marangoni International – Milan (sijalle 7). Mukana kymmenen parhaan joukossa ovat myös Bunka Fashion College, National Institute of Fashion Technology – New Delhi ja Savannah College of Art and Design.

Lisätietoa:

CEO World Magazinen arviointi 2021

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.