CEMS Master’s in Management -ohjelma 4. sijalle Financial Timesin rankingissä

Ranking listaa maailman 80 parasta kauppakorkeakoulun maisteriohjelmaa.

CEMS MIM (Master's in International Management) arvioitiin 4. parhaaksi Financial Timesin vuoden 2015 Masters in Management -rankingissä. Ohjelmasta valmistuu vuosittain noin 30 kauppakorkeakoululaista. CEMS-ohjelmasta vastaa maailman johtavien kauppakorkeakoulujen ja suuryritysten muodostamaan CEMS-yhteisö, The Global Alliance in Management Education, johon Suomesta kuuluu Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu. Yhteisössä on 29 jäsenyliopistoa ja 74 kansainvälistä yritysjäsentä. Arvostettu yhteisohjelma on tarjolla CEMS-yliopistojen opiskelijoille.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun maisteriohjelma, Master’s in Economics and Business Administration, sijoittui sijalle 54. Vuosittain tehtävä ranking mittaa muun muassa kauppakorkeakouluista valmistuneiden ura- ja palkkakehitystä. Näitä tietoja kysytään suoraan ohjelmasta valmistuneilta. Kauppakorkeakoulu arvioitiin hyväksi saavutettujen tavoitteiden (aims achieved) osalta, kun taas kansainvälinen liikkuvuus (international mobility) valmistumisen jälkeen arvioitiin heikommaksi. Kokonaissijoitus perustuu usean kategorian yhteistulokseen.

– Uskon, että viimeksi mainittu tulee parantumaan ajan myötä, koska panostamme nyt siihen. Tarjoamme opiskelijoillemme kansainvälistä työkokemusta osana opiskeluja sekä kansainvälisiä opiskelijavaihtopaikkoja 150 huippuyliopistossa 43 eri maassa. Toivon, että etenkin meidän ulkomailla työskentelevät alumnimme vastaisivat kyselyyn aktiivisesti, koska alumneilla on ranking-tulosten muodostumisessa tärkeä rooli. Kysely lähetään aina kolme vuotta valmistumisen jälkeen, kertoo Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman.

− Lämmin kiitos niille vuonna 2012 korkeakoulustamme valmistuneille, jotka vastasivat tämänvuotiseen kyselyyn, Ingmar Björkman sanoo.

Financial Times Master’s in Management -ranking 2015 julkaistiin 14.9.2015.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä