CEMAT mukana konferenssissa "The Dragon and the Bear: Strategic Choices of China and Russia"

CEMAT on mukana The Dragon and the Bear: Strategic Choices of China and Russia –Aleksanteri-konferenssissa

Konferenssi järjestetään Helsingissä 9-11.11.2011. Vastaamme konferenssin Venäjän ja Kiinan talouden transformaatiota käsittelevästä sessiosta, jonka näkökulmina ovat mm. ulkomaiset investoinnit, yritysten toimintaympäristön kehitys, valtion rooli yritystoiminnassa ja yksityisyrittäjyyden kehitys Venäjällä ja Kiinassa.

Aleksanteri-konferenssi on Aleksanteri-instituutin vuodesta 2001 saakka järjestämä kansainvälinen Venäjän ja Itä-Euroopan tutkimuksen konferenssi, jonka teemat vaihtelevat vuosittain. Vuoden 2011 konferenssissa keskitytään Venäjän ja Kiinan muutosta vertailevaan tutkimukseen erityisesti sosioekonomisesta, poliittisesta ja kansainvälisestä näkökulmista.

Konferenssiin otetaan vastaan ehdotuksia tutkimuspapereiksi 15.6.2011 asti. Tutkimuspaperin tiivistelmät lähetetään konferenssin sivustolla olevalla sähköisellä lomakkeella (ohjeet ja lomake).

Lisätietoa konferenssista ja sen teemoista osoitteessa

Lisätietoa CEMATin sessiosta: Johtaja, prof. Riitta Kosonen, puh: 050 402 7079, s-posti: [email protected]

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto-yliopisto ravistelee rakentamisen käytäntöjä New European Bauhaus -festivaaleilla Brysselissä

Koko eurooppalaista rakennusalaa kestävään muutokseen kirittävä näyttely Time Out! on esillä Brysselissä 9.–13.4.2024 osana NEB-festivaalia.
Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.
Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa