Art Directors Club of Europe palkitsi alumnejamme

Suunnittelutoimiston BOTH:n Tom of Finland -postimerkki sijoittui hopealle ADC*E-kilpailussa.

Palkittu Vuoden Huiput 2014 -kilpailussa graafisen muotoilun Kultahuipulla

Viime viikonloppuna juhlittiin Barcelonassa parasta eurooppalaista muotoilua ja markkinointiviestintää – 180 palkintoa jaettiin kaikkiaan kahdestakymmenestä eri Euroopan maasta tuleville toimistoille ja suunnittelijoille. Suomesta palkittujen joukkoon nousivat hopeaa voittanut Tom of Finland -postimerkkivihko ja kunniamaininnan saaneet Kyrö Distillery Companyn ja Designmuseon visuaaliset identiteetit ja Radio Aallon tv-mainos.

Hopeaa graafisen suunnittelun sarjassa voittaneen Tom of Finland -postimerkkivihon on Postille tehnyt Suunnittelutoimisto BOTH. AD Timo Berryn design palkittiin myös Vuoden Huiput 2014 -kilpailussa graafisen muotoilun Kultahuipulla. Berry on toiminut opettajana entisessä Taideteollisessa korkeakoulussa, josta hän itse valmistui vuonna 2002.

Kyrö Distillery Companyn visuaalinen identiteetti on Werkligin suunnittelema. Designmuseon visuaalinen identiteetti on puolestaan Bondin käsialaa. Molempien toimistojen perustajina on ollut alumnejamme. Kunniamaininta kummallekin työlle tuli Art Directors Club of Europen Corporate brand identity -sarjassa.

Palkittu Vuoden Huiput 2014-kilpailussa visuaalisen identiteetin Kultahuipulla (Kyrö Distillery Company), Palkittu Vuoden Huiput 2014-kilpailussa visuaalisen identiteetin Hopeahuipulla (Designmuseo)

Lisäksi kilpailuun liittyvässä European Creativity Festivalin Talent showssa 16 nuorta suunnittelijaa ympäri Eurooppaa sai esitellä yhden projektinsa festivaaliyleisölle. Suomesta Barcelonaan oli kutsuttu alumnimme Antti Grundstén, joka kertoi YLE:lle suunnittelemastaan Kioski-ohjelman visuaalisesta ilmeestä.

Lähde: Visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö Grafia

Vuoden Huiput

Grafian Vuoden Huiput on Suomen merkittävin markkinointiviestinnän ja muotoilun kilpailu, joka on suunnittelijoiden itsensä vuonna 1980 perustama.

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
kukka-asetelma

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.