ARENA-messut valtasi Kauppakorkeakoulun
ARENA-messut kokosi Kauppakorkeakoululle noin 2 500 kauppatieteiden opiskelijaa ja noin 50 työnantajaa 8. marraskuuta. Uraideoiden ja kontaktien lisäksi päivä tarjosi opiskelijoille rekrytointiammattilaisten kuumimmat vinkit työnhakuun.
”Onnistuimme tänäkin vuonna synnyttämään merkityksellisiä kohtaamisia kauppatieteiden opiskelijoiden ja työnantajien välillä. Opiskelijapalaute sekä yritysten kertomat terveiset osoittavat, että tapahtumalle on selvästi kysyntää”, kertoo tapahtumakoordinaattori Milja Koski Kauppakorkeakoulusta.
Useita hakuja avoimena yhteistyöyrityksissä
Kauppakorkeakoulun partneriyrityksistä suurin osa osallistui messuille, sillä monilla on joko parhaillaan tai lähitulevaisuudessa erilaisia positioita auki kauppatieteilijöille.
Talent Acquisition and Employer Branding Specialist Ilkka Kallonen Finnairilta paljasti, että yhtiö tulee lanseeraaman sen historian ensimmäisen Trainee-ohjelman marraskuun loppupuolella. Voimakkaasti kasvava Finnair rekrytoi aktiivisesti uutta henkilökuntaa myös eri liiketoiminta-alueilleen.
Business Advisor Sini Kangasniemi KPMGn ständillä puolestaan kertoi, että haku KPMGn kansainväliseen ja erittäin kovatasoiseen KPMG International Case Competition -kilpailuun jatkuu aina 30. marraskuuta saakka. Voittajajoukkueelle on tiedossa matka loppukilpailuun Malesiaan. Osallistuminen on myös yksi väylä työllistyä KPMGlle.
S-ryhmän ständillä HRD-johtaja Pekka Ruuth kertoi, että salaisuus siihen, miksi niin moni S-ryhmäläinen viihtyy talossa pitkään, on yhtiön tarjoamat laajat mahdollisuudet työnkiertoon. Loppuvaiheen opiskelijoille kohdennettu S-Trainee -haku aukeaa maaliskuussa.
Monialaisia osaajia Aallosta
Alun perin Aalto-lähtöisellä Nordic Healthcare Groupilla on myös parhaillaan rekrytointeja käynnissä. Esimerkiksi data-analyytikoille ja johtamisen strategisille osaajille on tällä hetkellä tarvetta, kertoi HR-Manager Tuomas Nuotio.
Opiskelijoiden perustama Startuplifers-ohjelma välittää 6-12 kuukauden harjoittelupaikkoja erilaisissa tekniikan start-upeissa San Fransiscossa, Tokiosta ja Shanghaista. Etenkin koodaajia, UX-suunnittelijoita ja markkinoinnin osaajia tarvitaan, kertoi Veera Vimpari Startuplifersista.
ARENA-messuilla mukana olleet rekrytointiammattilaiset kannustivat kauppatieteilijöitä tuomaan rohkeasti esille opintojen varrella karttuvaa monialaista osaamista ja kokemusta käytännön case-työskentelystä.
”Kyky kertoa omasta osaamisesta on työllistymisen kannalta ratkaisevaa kaikissa yhteydenotoissa työnantajiin. Juuri nyt kannattaa panostaa kiinnostavien työnantajien lähestymiseen erityisesti LinkedInissä, ja miksei vaikka tehdä esittelyvideota omasta osaamisestaan. Henkilökohtaiset kontaktit ovat samalla yhä todella tärkeitä”, sanoo erityisasiantuntija Tanja Makkonen Kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalveluista.
”Kuulin työnantajilta paljon terveisiä, että opiskelijat olivat todella hyvin valmistautuneita ständikohtaamisiin”, Makkonen sanoo.
Lisätietoa
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalvelut
- Julkaistu:
- Päivitetty: