Uutiset

ARENA-messut valtasi Kauppakorkeakoulun

Vuoden suurin kauppatieteilijöiden rekrytointitapahtuma toi opiskelijat ja työnantajat jälleen yhteen.
ARENA-messut tarjosi kauppatieteilijöille vinkkejä työelämään. Kuvat: Anni Hanén

ARENA-messut kokosi Kauppakorkeakoululle noin 2 500 kauppatieteiden opiskelijaa ja noin 50 työnantajaa 8. marraskuuta. Uraideoiden ja kontaktien lisäksi päivä tarjosi opiskelijoille rekrytointiammattilaisten kuumimmat vinkit työnhakuun.

”Onnistuimme tänäkin vuonna synnyttämään merkityksellisiä kohtaamisia kauppatieteiden opiskelijoiden ja työnantajien välillä. Opiskelijapalaute sekä yritysten kertomat terveiset osoittavat, että tapahtumalle on selvästi kysyntää”, kertoo tapahtumakoordinaattori Milja Koski Kauppakorkeakoulusta.

Useita hakuja avoimena yhteistyöyrityksissä

Kauppakorkeakoulun partneriyrityksistä suurin osa osallistui messuille, sillä monilla on joko parhaillaan tai lähitulevaisuudessa erilaisia positioita auki kauppatieteilijöille.

Talent Acquisition and Employer Branding Specialist Ilkka Kallonen Finnairilta paljasti, että yhtiö tulee lanseeraaman sen historian ensimmäisen Trainee-ohjelman marraskuun loppupuolella. Voimakkaasti kasvava Finnair rekrytoi aktiivisesti uutta henkilökuntaa myös eri liiketoiminta-alueilleen.  

Business Advisor Sini Kangasniemi KPMGn ständillä puolestaan kertoi, että haku KPMGn kansainväliseen ja erittäin kovatasoiseen KPMG International Case Competition -kilpailuun jatkuu aina 30. marraskuuta saakka. Voittajajoukkueelle on tiedossa matka loppukilpailuun Malesiaan. Osallistuminen on myös yksi väylä työllistyä KPMGlle.

S-ryhmän ständillä HRD-johtaja Pekka Ruuth kertoi, että salaisuus siihen, miksi niin moni S-ryhmäläinen viihtyy talossa pitkään, on yhtiön tarjoamat laajat mahdollisuudet työnkiertoon. Loppuvaiheen opiskelijoille kohdennettu S-Trainee -haku aukeaa maaliskuussa.

Monialaisia osaajia Aallosta

Alun perin Aalto-lähtöisellä Nordic Healthcare Groupilla on myös parhaillaan rekrytointeja käynnissä. Esimerkiksi data-analyytikoille ja johtamisen strategisille osaajille on tällä hetkellä tarvetta, kertoi HR-Manager Tuomas Nuotio.

Opiskelijoiden perustama Startuplifers-ohjelma välittää 6-12 kuukauden harjoittelupaikkoja erilaisissa tekniikan start-upeissa San Fransiscossa, Tokiosta ja Shanghaista. Etenkin koodaajia, UX-suunnittelijoita ja markkinoinnin osaajia tarvitaan, kertoi Veera Vimpari Startuplifersista.  

ARENA-messuilla mukana olleet rekrytointiammattilaiset kannustivat kauppatieteilijöitä tuomaan rohkeasti esille opintojen varrella karttuvaa monialaista osaamista ja kokemusta käytännön case-työskentelystä.  

”Kyky kertoa omasta osaamisesta on työllistymisen kannalta ratkaisevaa kaikissa yhteydenotoissa työnantajiin. Juuri nyt kannattaa panostaa kiinnostavien työnantajien lähestymiseen erityisesti LinkedInissä, ja miksei vaikka tehdä esittelyvideota omasta osaamisestaan. Henkilökohtaiset kontaktit ovat samalla yhä todella tärkeitä”, sanoo erityisasiantuntija Tanja Makkonen Kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalveluista.

”Kuulin työnantajilta paljon terveisiä, että opiskelijat olivat todella hyvin valmistautuneita ständikohtaamisiin”, Makkonen sanoo.

Lisätietoa

ARENA-messut

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalvelut 

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lisää tästä aiheesta

Men and women sitting around tables working in groups.
Yhteistyö Julkaistu:

Nokian ja CEMS-ohjelman yhteistyö tuottaa useita strategisia yritysprojekteja joka kevät

CEMS on maailmanlaajuinen yhteisö, jonka Master in International Management -maisteriohjelmassa koulutetaan vastuullisia tulevaisuuden johtajia avoimemman, kestävämmän ja osallistavamman maailman rakentamiseen.
School of Business alumna Minna Kuusisto
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulun alumnitarina: Minna Kuusisto

Taloustieteen alumnimme, Finnfundin ekonomisti Minna Kuusisto on työurallaan kerryttänyt kokemusta niin pankkimaailmasta, kestävän liiketoiminnan konsultoinnista kuin kehitysrahoituksesta. ”Ole utelias ja verkostoidu jo opiskeluaikana ihmisten kanssa, joiden urapolusta olet kiinnostunut. Lähes kaikki ilahtuvat kahvi- tai lounaskutsuista.”
Yhteistyö Julkaistu:

JobTeaser korvasi Aalto CareerWebin

Aalto CareerWeb jää historiaan ja Aalto JobTeaser toimii jatkossa opiskelijoiden kanavana löytää töitä, saada neuvoja työnhakuun tai löytää uratapahtumia.
Violetti Unifi-banneri, jossa kuvattu numeroita, joiden päällä erilaisia graafisia kuvia, esim. avain ja suurennuslasi
Yhteistyö Julkaistu:

Yliopistot julkaisivat 12 kunnianhimoista teesiä ja aikovat nousta kestävän kehityksen kärkeen

Teesipaketti sisältää mittavia toimenpidesuosituksia niin yliopistojen opetukseen, tutkimukseen, hallintoon, yhteiskunnalliseen vaikuttavuuteen kuin rahoitusmalliinkin.