Architecture Speaks -keskustelu tuo Peter Zumthorin Suomeen 17.1.

Maailmankuulut arkkitehdit Peter Zumthor ja Juhani Pallasmaa keskustelevat arkkitehtuurin olemuksesta ja nykytilasta.
allmannajuvet-tourist-route-peter-zumthor-norway-arne-espeland-dezeen-1568_fi_fi.jpg

Tervetuloa kuulemaan harvoin julkisuudessa esiintyvää sveitsiläistä arkkitehtia Peter Zumthoria ja suomalaista, kansainvälisesti maineikasta arkkitehtia Juhani Pallasmaata. Keskustelutilaisuus on osa Aalto-yliopiston Architecture Speaks! -luentosarjaa ja se järjestetään keskiviikkona 17. tammikuuta klo 18 Dipolin Kaleva-salissa.

Zumthor tunnetaan luonnonmateriaaleja suosivana arkkitehtina, jonka tunnetuimpiin töihin kuuluu Sveitsissä sijaitseva Therme Vals -kylpylä vuodelta 1996. Juhani Pallasmaa on julkaissut lukuisia arkkitehtuuria ja arkkitehtuurin teoriaa käsitteleviä kirjoituksia. Hänen töistään tunnetuimmat ovat Rovaniemen taidemuseo ja Suomen Ranskan-instituutin muutostyöt.

“Zumthor on arkkitehtuurin elävä legenda ja on suuri kunnia saada hänet Suomeen. Luvassa on arkkitehtuurin ytimeen pureutuvaa keskustelua ja filosofistakin pohdintaa arkkitehtuurin syvimmästä olemuksesta“, kertoo luentosarjan tuottanut professori Jenni Reuter.

Keskustelutilaisuuksien sarja on jo kahden vuoden ajan tuonut Suomeen kiinnostavan kattauksen kansainvälisiä toimijoita kertomaan ajankohtaisista näkökulmista arkkitehtuuriin.

Tilaisuus on maksuton. Luento on englanninkielinen.

Aika: 17.1.2018 klo 18

Paikka: Kaleva-sali, Dipoli, Otakaari 24, Espoo

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.