Architecture Speaks -keskustelu tuo Peter Zumthorin Suomeen 17.1.

Maailmankuulut arkkitehdit Peter Zumthor ja Juhani Pallasmaa keskustelevat arkkitehtuurin olemuksesta ja nykytilasta.
allmannajuvet-tourist-route-peter-zumthor-norway-arne-espeland-dezeen-1568_fi_fi.jpg

Tervetuloa kuulemaan harvoin julkisuudessa esiintyvää sveitsiläistä arkkitehtia Peter Zumthoria ja suomalaista, kansainvälisesti maineikasta arkkitehtia Juhani Pallasmaata. Keskustelutilaisuus on osa Aalto-yliopiston Architecture Speaks! -luentosarjaa ja se järjestetään keskiviikkona 17. tammikuuta klo 18 Dipolin Kaleva-salissa.

Zumthor tunnetaan luonnonmateriaaleja suosivana arkkitehtina, jonka tunnetuimpiin töihin kuuluu Sveitsissä sijaitseva Therme Vals -kylpylä vuodelta 1996. Juhani Pallasmaa on julkaissut lukuisia arkkitehtuuria ja arkkitehtuurin teoriaa käsitteleviä kirjoituksia. Hänen töistään tunnetuimmat ovat Rovaniemen taidemuseo ja Suomen Ranskan-instituutin muutostyöt.

“Zumthor on arkkitehtuurin elävä legenda ja on suuri kunnia saada hänet Suomeen. Luvassa on arkkitehtuurin ytimeen pureutuvaa keskustelua ja filosofistakin pohdintaa arkkitehtuurin syvimmästä olemuksesta“, kertoo luentosarjan tuottanut professori Jenni Reuter.

Keskustelutilaisuuksien sarja on jo kahden vuoden ajan tuonut Suomeen kiinnostavan kattauksen kansainvälisiä toimijoita kertomaan ajankohtaisista näkökulmista arkkitehtuuriin.

Tilaisuus on maksuton. Luento on englanninkielinen.

Aika: 17.1.2018 klo 18

Paikka: Kaleva-sali, Dipoli, Otakaari 24, Espoo

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuva: Tima Miroschnichenko, Pexels.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Matalan hierarkian organisaatioissa isoja periaatekysymyksiäkin ratkotaan porukalla Slackissa

Aalto-yliopiston alumni, vieraileva tutkijatohtori Lauri Pietinalho New Yorkin yliopiston Sternin kauppakorkeakoulusta ja Aalto-yliopiston apulaisprofessori Frank Martela selvittivät tuoreessa tutkimuksessa, miten matalan hierarkian organisaatiot käsittelevät yhteisiä toimintaperiaatteita vastakkainasettelutilanteissa ja miten auktoriteetti niissä toimii.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.