Antti Oulasvirta Suomalaisen Tiedeakatemian jäseneksi

Suomalaisen Tiedeakatemian jäseniksi kutsutaan ansioituneita tieteenharjoittajia.
Aalto University / Antti Oulasvirta / photo: Lasse Lecklin

Antti Oulasvirta on valittu Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi vuosikokouksessa 12.4.2019. Uusista jäsenistä äänestivät Tiedeakatemian jäsenet.

Oulasvirta työskentelee käyttöliittymien ja käytettävyyden professorina tietoliikenne- ja tietoverkkotekniikan laitoksella. Hän yhdistää työssään tietojenkäsittelytiedettä ja matemaattista psykologiaa.

Antti Oulasvirta (Aalto People)

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu: