#AlumniHaaste käyntiin puhelimitse

Aalto-yliopiston kampanjatiimi soittaa yhden illan aikana sadoille alumneille.

Aalto-yliopiston varainhankintakampanja tempaisee 23.5. soittamalla yhden iltapäivän ja illan aikana kuudellesadalle alumnille eli yliopistosta vuosien varrella valmistuneelle. Soitot käynnistävät #AlumniHaaste-kampanjan, jossa tavoitteena on aktivoida alumnit mukaan yliopiston tulevaisuuden rakentamiseen.

Linda Liukas osallistuu kampanjaan soittamalla Aalto-yliopiston alumneille. Kuva Mikko Raskinen.

Soittajiksi on lupautunut innokas joukko Aalto-yliopiston opiskelijoita ja alumneja, kampanjan tukiryhmän jäseniä sekä varainhankinnan henkilöstöä. Puheluissa kerrotaan Aalto-yliopiston kuulumisista ja tapahtumista, kiitetään alumneja aiemmasta tuesta ja esitellään mahdollisuuksia lahjoittaa yliopistolle.

- Suuri kiitos puhelinurakasta kuuluu Annamaija Hutrin vetämälle upealle opiskelijaporukalle, jota ilman tämä hanke ei olisi onnistunut. Kampanjan tukiryhmän Linda Liukkaan ja Miki Kuusen sekä IMPROVment Oy:n Jani Turkun panos on ollut meille erityisen arvokasta, Aalto-yliopiston varainhankinnan lahjoittajasuhteista vastaava Nora Rahnasto kiittelee.

Kauppakorkeakoulu ja Helsingin kauppatieteiden ylioppilaat (KY) osallistuvat kampanjaan 24.5. soittamalla illan aikana noin 400 puhelua entisille KY:n hallituksen jäsenille ja työntekijöille.

#AlumniHaaste-kampanja jatkuu uusilla tempauksilla syksyllä ja ensi vuoden keväällä.

Aalto-yliopiston varainhankintakampanjan tavoitteena on saada lahjoituksina 20 miljoonaa euroa ensi vuoden kesäkuuhun mennessä. Valtion vastainraha voi moninkertaistaa lahjoituksen arvon. Lisätietoja lahjoittamisesta: lahjoittaminen.aalto.fi.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!