Akustiikan tutkimukselle rahoitusta Nordic Hub -hausta

NordicSMC-verkoston osaaminen kattaa kaikki äänen ja musiikin tutkimuksen alat taiteista luonnontieteeseen ja tekniikkaan.
artboard_1-6x_fi_fi.jpg

NordForsk on myöntänyt noin 20 miljoonaa Norjan kruunua eli 2 miljoonaa euroa pohjoismaiselle äänen- ja musiikinkäsittelyn verkostolle (The Nordic Sound and Music Computing Network NordicSMC), jossa ovat mukana professorit Vesa Välimäki ja Ville Pulkki. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa järjestettyyn Nordic University Hub -rahoitushakuun jätettiin 63 hakemusta, joista rahoitettiin 6 hanketta.

NordicSMC-verkostossa on tutkijoita kaikista viidestä Pohjoismaasta. Mukana ovat Aalto-yliopiston lisäksi Aalborg University, KTH, University of Iceland ja University of Oslo. Verkoston tekee ainutlaatuiseksi se, että sen osaaminen kattaa kaikki äänen ja musiikin tutkimuksen alat taiteista luonnontieteeseen ja tekniikkaan.

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: