Aktiivinen opiskelijaelämä edistää myös työllistymistä

Abit pääsivät Koe Kampus! -tapahtumassa tutustumaan Kemian tekniikan korkeakoulun opintoihin ja uramahdollisuuksiin.

Kemian tekniikan korkeakoulun kierroksen ensimmäinen pysäkki oli HUB-oppimistila, jossa nuoret saivat tietoa opinnoista ja niiden avaamista mahdollisuuksista. Kemian tekniikkaa osaavalla diplomi-insinöörillä on mistä valita: metalliteollisuudesta uusiutuvien materiaalien jalostukseen, elintarviketeollisuuteen ja oman yrityksen perustamiseen. Heikentyneestä taloustilanteesta huolimatta koulusta valmistuneet työllistyvät yhä hyvin, ja omia uramahdollisuuksia voi tukea monilla tavoilla. Yksi niistä on tarkkaan mietitty ja erottuva sivuainevalinta, ja Aalto-yliopistossa kannustetaankin valitsemaan sivuaine rohkeasti oman korkeakoulun ulkopuolelta tai tekemään se ulkomailla.  Myös aktiivisesta opiskelijaelämästä on hyötyä: Aallon lukuisissa killoissa, kerhoissa ja yhdistyksissä voi paitsi pitää hauskaa, myös kerryttää työelämässä tarvittavia taitoja ja verkostoja.

Opiskelu kemian tekniikan korkeakoulussa on käytännönläheistä ja vuorovaikutteista: iso osa oppimisesta tapahtuu laboratorioissa ja opiskelijoiden omissa projekteissa.  Luentojakin toki on, mutta myös niissä pyritään aktiiviseen vuorovaikutukseen.  Kierroksen osallistujat pääsivät seuraamaan luentoa, jossa ensimmäisen vuoden opiskelijat tenttasivat teollisuuden edustajia muun muassa kestävästä kehityksestä, jolla on yhä merkittävämpi rooli suomalaisten yritysten liiketoiminnassa.

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.
Opinnot Julkaistu:

Kursseja tohtoriopiskelijoille periodissa V

Periodi V alkaa 22. huhtikuuta ja päättyy 9. kesäkuuta 2024.