Abloy palkitsi muotoilun laitoksen opiskelijoita menestyksekkään yhteistyön tuloksista

Muotoilun laitoksen Muodonanto-kurssin ja Abloyn välisellä yhteistyöllä syntyi uusia tuotteita.
Kuvassa vasemmalta: Veera Siira, Liisi Wartiainen, Tuomas Hämäläinen, Miro Virta ja Sauli Flander.

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun Muotoilun laitoksen kolmannen vuosikurssin opiskelijat osallistuivat projektiin, jonka tavoitteena oli suunnitella uusia tuotteita Abloyn tuotemallistoon. Kurssin pedagogisena tavoitteena oli oppilaiden korkeatasoisen muodonannon ja estetiikan kehittäminen. Kaikista kehitetyistä tuoteideoista Abloy lunasti 13.2.2015 kaksi ehdotusta: Tuomas Hämäläisen wc-rullatelineen ja Sauli Flanderin suunnitteleman vetimen.

– Tavoitteemme on edelleen kehittää tuoteideoita ja saattaa ne tuotantoon lähitulevaisuudessa, toteaa Abloyn liiketoiminnan kehityspäällikkö Juha-Pekka Hirvonen.

– Olimme todella positiivisesti yllättyneitä opiskelijoiden sitoutumisesta ammattimaisuudesta muotoilutehtävän tiimoilta, sanoo Abloyn muotoilupäällikkö Mika Heikinmatti. Lunastusten lisäksi Abloy halusi osoittaa muutamille tekijöille pienimuotoiset stipendit.

– Kurssin työt olivat todella hienoja ja koemme saaneemme yhteistyöstä paljon innovatiivista ajattelemisen aihetta, Heikinmatti lisää.

Opiskelijat olivat vaikuttuneita yrityksen sitoutumisesta yhteistyöhön ja mahdollisuudesta päästä lähelle todellista tuotekehitystä.

– Tämä oli opiskelijoillemme erinomainen mahdollisuus suunnitella yritykselle, jonka identiteettiin kuuluu korkeatasoinen muotoilu ja pitkälle kehitetyt valmistusteknologiat, toteaa kurssin vetäjä, lehtori Simo Puintila.

Kuva Hanna Raijas.

Lisätietoja:
Simo Puintila, Lehtori
Muotoilun laitos

URL kopioitu

Apurva Ganoo
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Apurva Ganoolle stipendi yrittäjyyden edistämisestä

Vuoden Yritysjohtaja 2024 on Goforen Timur Kärki.
Aalto Industrial Internet Campus
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tuotannon ja sisälogistiikan fyysinen ja digitaalinen maailma kohtaavat monitieteisessä TwinFlow -projektissa

Aallon ja Tampereen yliopiston tutkijat yhdessä yritysten kanssa vauhdittavat valmistavan teollisuuden datavetoista liiketoimintaa kolmivuotisessa Business Finlandin rahoittamassa projektissa.
Eloi Moliner IWAENC-tapahtumassa.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Parhaan opiskelija-artikkelin palkinto jälleen Eloi Molinerille

Palkinnon voittanut artikkeli ratkaisee, miten puheäänitteestä poistetaan huonekaiku ohjaamattoman koneoppimisen avulla.
kuva Simo Routarinteestä värikkäällä taustalla
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Arvostava kohtaaminen – tule mukaan vuorovaikutteiseen ryhmävalmennukseen

Kaikille aaltolaisille avoin, täysin uudenlainen valmennus käynnistyy 7.10. Osallistujana saat työkaluja arvostavaan ja rakentavaan kohtaamiseen niin työssäsi kuin opiskelussasi.